Blok-periode…

juni 3, 2008 § 4 reacties

Het is opnieuw van dat. De examens komen eraan en ik zit ettelijke uren per dag achter mijn bureau… Welke kleine dingen vandaag allemaal gebeurden…

  • Deze ochtend liet ik Valéas uit met mijn ogen amper open. Na het plasje in de ochtendzon, ging ik boven zijn eten uitscheppen, wat ik volledig zelf kan dankzij de speciale ton die een kotgenootje voor me maakte. Het uitscheppen met mijn ogen toe duurde Valéas blijkbaar iets te lang: hij blafte drie keer! Zo waren alle kotgenootjes – inclusief ikzelf – meteen klaarwakker om flink te studeren… Om hem zeker niet te belonen voor dit gedrag, liet ik zijn pot meteen staan en ging ik wat doen in de keuken. Toen ik enkele minuten later met een volle pot eten op mijn kamer toekwam moest die eetlepel lookkorreltjes er vandaag voor het eerst bij. Ik was blijkbaar nog niet wakker genoeg… De pot eten viel met een grote knal op de grond. Valéas stond erbij en hij keek ernaar: ik had mijn niet-aankomen commando al gegeven voor hij van de verbazing was bekomen. Gelukkig is Maarten ietwat sadistisch waardoor hij even van achter zijn boeken komen om voor Valéas’ neus, korreltje per korreltje terug in de pot te laten vallen… Ik wil hem – Valéas, niet Maarten – namelijk liefst niet leren dat hij alles mag opeten wat op de grond ligt of valt!
  • Door die schep lookkorreltjes roken Valéas’ boertjes vandaag toch ietwat anders. Waarom het me opviel? Ik heb een heel goede neus en meneer heeft de gewoonte om plots midden de kamer keistil te staan zodat iedereen naar hem kijkt en dan en plein public een boer te laten…
  • Tijdens de cursus bemestingsleer raakte ik afgeleid. Ik vroeg me af hoe hoog de nitraatconcentratie op Valéas’ plaspleintje is… Om de normen niet te overschrijden, mag namelijk slechts één grootvee-eenheid per hectare zijn behoefte doen. Valéas is veel kleiner dan een koe, hij loost niet al zijn stikstof op dat pleintje maar het lapje grond is dan ook maar vier vierkante meter en geen hectare…
  • Deze namiddag verdwaalde ik volledig in de cursus en verdronk ik bijna in de nitraatrichtlijn en het daaropvolgend mestdecreet…
  • Naar ontspanning snakkend, hielden Valéas en ik verschillende oefenpauze’s deze namiddag. Verschillende nieuwe commando’s begrijpt hij namelijk al een tijdje, maar moeten nog gefinaliseerd worden. Waarvoor een examenreeks niet allemaal goed kan zijn!
  • Een reddende engel kwam deze avond onverwachts kersverse aardbeitjes brengen! Dankuwel Antoon!!! Het verrassend bezoek, het aangename babbeltje over koetjes en kalfjes en voermengbakken en de superlekkere aardbeitjes maakten dat de nitraatrichtlijn in een stroomversnelling kwam, waardoor ik misschien toch nog optijd in mijn bed geraak zodat ik morgen niet opnieuw Valéas’ eten over de grond strooi…
Getagd: , , , ,

§ 4 Reacties op Blok-periode…

Geef een reactie

Wat is dit?

Je leest nu Blok-periode… voor Hulphond Valéas.

Meta

