Lookkorreltjes tegen teken

juni 2, 2008 § 9 reacties

Ondanks het pipetje Frontline van vorige woensdag, had Valéas vrijdag reeds twee teken op zijn lichaam verzameld. Zoals Bentley’s baasje Véronique me had aangeraden, kocht ik een doos “Vital Plus Anti-parasite” bij dierenzaak Lobo. “Vita Plus Anti-parasite” is een natuurlijk product op basis van look en vitaminen dat wordt verkocht door Laroy-Duvo. Na overleg met tante dierenartse en Caroline, de nazorgtrainster van Hachiko, krijgt Valéas morgen voor het eerst een soeplepel van deze korreltjes bij zijn ontbijt. Hopelijk kunnen zijn darmen ertegen en helpt het ons om deze maand teek-vrij door te komen tot hij opnieuw een pipetje Advantix mag.
Volgens tante dierenartse zal dit extraatje ook zijn vacht mooi doen blinken… Modderbaden zullen overbodig worden mijn lieve jongen! 😉

Let wel: te grote hoeveelheden look zijn giftig voor honden. Eigenlijk is alles en niks giftig, alles hangt namelijk af van de dosis zoals Paracelsus eeuwen geleden reeds zei: “The dose makes the poison” of “All things are poison and nothing is without poison, only the dose permits something not to be poisonous.”

Getagd: , , , ,

§ 9 Reacties op Lookkorreltjes tegen teken

  • Kim & Olly schreef:

    Ik hoop dat het mag helpen; Olly Bolly is kampioene om in een tekennest te duiken en daarin te rollebollen, vandaar ook dat ze zoveel last heeft van teken ondanks al heel veel maatregelen die ik heb genomen. Ik denk dat ze teken graag ziet – daarin verschil ik toch duidelijk met haar :).

  • Mieke schreef:

    Een herinnering uit Congo:
    terwijl de mannen en de paters ‘ s avonds kaartten, hield ik me vaak bezig met de mini-teekjes van tussen de tenen van onze jonge honden te trekken, met een pincet. Wat lieten ze zich dat gaarne welgevallen!
    Op aanraden van de scheutiten, die vele jaren ervaring hadden, verzamelde ik die harde beestjes met hun bewegende pootjes naast hun kopje, op een wit A4- blad, vouwde dat samen, (er lagen er zonder overdrijven soms vijftig te krioelen), ging ermee naar buiten en stak het papier in brand. Als ik het zo niet deed, was het risico veel te groot op herbesmetting, luidde het.
    Nooit echter waren mijn honden volledig vrij van teken. Naast de Congstroom, waar ons huis stond, was de vegetatie uitbundig!
    De grote grijze exemplaren die een gerimpeld velletje hadden en waar veel bloed in zat, vond ik erg vies!

  • patrick schreef:

    Alles is giftig dat hangt af van de doses? Kent U het synoniem van alcohol vergiftiging?;-)

  • Maggy schreef:

    Niet naar stronghold gevraagd?
    Ik had nog nooit een teek bij Noxy. Niet dat ik reclame wil maken, maar ale…
    Je doet er natuurlijk mee wat je wil, maar op volgende link zie je er meer over (dit prod. is echt beter dan alle andere); http://www.dierenkliniekwilhelminapark.nl/stronghold.html
    Ook met ether kan je teken verwijderen, dit deed men vader vroeger bij de honden en die vieze beesten vallen direct dood van de geur.

    Wat dat giftig betrefd, dit zeggen ze van veel, zelf van chocolade, soms beetje overroepen vind ik persoonlijk…. Als ik zie wat men Nox allemaal opfret op straat, kunnen ze tegen heel wat hoor!

  • Daphné schreef:

    Hij mag pas over 3 weken opnieuw een pipetje daar twee pipetjes te dicht opeen, fout kan gaan. Tijdelijk dus die lookkorreltjes erbij.
    Hij was goed met adventix en had nooit een teek…

    Ether is naar ’t schijnt NIET goed daar de teek op dat moment nog alle gif en ziektes injecteert!

    Ik weet dat chocolade erg giftig is, jammergenoeg uit ervaring: ik zag mijn Eiko na 1 paasei dat ze ’s nachts had genomen. Ze was een hele dag doodziek en weigerde haar ontbijt.

  • […] Daphné Lookkorreltjes tegen teken […]

  • […] kussen, mat en het kot werden nogmaals van zeer dichtbij geïnspecteerd op teken… Zouden de lookkorreltjes vier van de vijf teken tegengehouden hebben van toe te […]

  • Kim & Olly schreef:

    Ik ben vandaag ook begonnen met die lookkorreltjes van hetzelfde merk … Want onze DA wist het bij Olly ook niet meer … Volgens hem hebben zwarte honden over ’t algemeen meer teken dan blondjes; teken komen af op donkere honden, en ook zijn honden die erg zweten interessanter dan niet-zwetende woefkes. Ik ben benieuwd of het helpt … Want de gewone dierenartsmiddeltjes werken hier niet!

  • […] -, ga ik er vanuit dat de frontline zijn dodend effect wel heeft uitgeoefend. Ik hoop dat de look zijn afstotend effect ook heeft uitgeoefend op alle andere teken die we onderweg tegenkwamen. De […]

Geef een reactie

Wat is dit?

Je leest nu Lookkorreltjes tegen teken voor Hulphond Valéas.

Meta

