Wat we uitspookten tijdens de pauzes…

januari 29, 2009 § 3 reacties

De examens zijn voorbij en ’t zou moeten gelukt zijn! We hebben reeds 2 dagen uitrusten achter ons en nog een grote week uitrusten te gaan!

Wat we nog allemaal hebben uitgespookt de voorbije weken? We hebben allerhande zaken geoefend tijdens de ontelbare kleine pauzes waarin je geen boswandeling kan proppen…

  • Al meer dan een jaar zijn we aan het oefenen op het openen en toe doen van mijn voetplanken. Hij had héél snel door hoe het moest: open met de snoet, terug naar beneden met de poot! Hij was echter zo enthousiast dat hij het weer naar beneden klapte als het nog maar halverwege omhoog was: ik had het omhoogduwen en naar beneden klappen met de poot beter niet samen aangeleerd zodat hij de link niet had gelegd tussen die twee commando’s… Om die link “af te leren” en dus te maken dat Valéas ze helemaal openduwt zonder ze eerst halverwege weer toe te klappen, oefenden we dus de hele examenperiode enkel op het opendoen! Het oefenen wierp zijn vruchten af! Valéas opent mijn voetplanken helemaal vlot en netjes! Nu nog het naar beneden klappen zonder onderweg ze weer open te doen…
  • Valéas leerde om mijn tarwekussentje uit de microgolfoven te tillen en op mijn schoot af te geven! Hij kan het nog niet 100% vlot maar hij doet het wel graag en de routine begint te komen…
  • Ik herinnerde me dat Valéas zo van die dikke stabilo fluostiften – die ik niet openkrijg – op een mysterieuze manier kan opendoen. Ik stop ze tussen zijn kiezen, hij geeft er een draaitje aan, en geeft het dopje vervolgens mooi af! We zijn daar dus verder op beginnen oefenen en hebben er een nieuw woordje aan gekoppeld zodat dat geen toeval meer wordt maar een nieuw “kleine opdracht” waarbij superhond Valéas me bij kan helpen!

§ 3 Reacties op Wat we uitspookten tijdens de pauzes…

  • Anne-Catherine schreef:

    Het opendoen en dichtklappen kende ik al, maar ik moet wel zeggen dat ik onder de indruk ben van de andere handelingen. Doe zo voort en laat maar weer vaak iets van je horen! 😉 Knuuuuuuuuuuffeeeeeeeeeeeeel…

  • Saskia en Yunah schreef:

    Hallo Daphne,

    Heerlijk dat je examens er op zitten 😀 Jullie zullen nu vast heel erg genieten van even wat rust. Ik herken wat je over Valeas en de voetsteunen beschrijft, hahaha… Yunah deed de voetsteunen wel helemaal open, maar als ik dan in de rolstoel ging zitten (en de voetsteunen dus open stonden) dan kon ze niet wachten om ze dicht te klappen met het gevolg dat ik wel eens blauwe enkels had omdat Yunah de voetensteun alvast dichtmepte terwijl ik er nog niet klaar voor was 😛 Dat meppen met die poot ergens tegen aan, dat vinden heel veel honden toch wel erg leuk…dus ja, dat is dan favoriet 😉 Maar knap hoor dat je zo met Valeas hebt geoefend en dat dat nu ook zijn vruchten heeft afgeworpen 😀 Nu eerst maar eens lekker uitrusten de komende dagen en lekker samen met Valeas genieten!

    Liefs,
    Saskia en Yunah 🙂

  • Hanne schreef:

    ha ik kan wel een reden verzinnen waarom hij weet hoe hij die dopjes er moet afhalen=)
    wij gaven hem vroeger altijd petflessen om mee te spelen.. daarvan leerde hij nogal snel hoe hij de dopjes er moest afdraaien =D
    Austri heeft da ni door nu ik eraan denk.. die bijt ze gewoon kapot;)
    x
    Hanne

Plaats een reactie

Wat is dit?

Je leest nu Wat we uitspookten tijdens de pauzes… voor Hulphond Valéas.

Meta