Drukke dagen

mei 7, 2011 § 10 reacties

Donderdag trokken Valéas en ik naar de Reva beurs. We hadden er afgesproken met Catherine en Nathalie met Xtra (van Thibaut en Xtra in Dieren in Nesten). We kwamen véél bekenden tegen, maar nog véél meer mensen herkenden ons van op tv… Het was een erg interessante beurs met auto’s waarmee ik binnenkort kan rijden :D, de nieuwe Permobil rolstoel met uitermate elegante zitting 😀 én een demonstratie para-agility 😀 !!! Anderhalf jaar geleden toonde ik jullie dit filmpje. De voorbije maanden zijn we op de hondenschool stap per stap aan het oefenen om alle basis te beheersen die we nodig hebben om succesvol agility te leren. Op de Reva beurs liet Susan Rekveld ons al eens proeven :D!!! Met wat hulp van haar man nam Valéas voor het eerst een tunnel van zeker vier meter lang. Na hem 100% oprecht, dolblij en apetrots beloond te hebben, nam hij met 2 simpele verbale richtlijnen van mij, die tunnel nog twee keer :-o! Vervolgens mocht Valéas de slurf proberen waar hij ook vlotjes doorging op mijn richtlijnen :shock:! Ofwel hebben zijn trainers tijdens zijn periode op Hachiko vier jaar geleden véél op agility getraind met hem ofwel is hij hiervoor gemaakt en doet hij dit gewoon écht héél héél héél graag :mrgreen:. Hij staakte zelfs zijn poging tot spelen met vriendje Xtra die in het publiek zat te kijken toen ik hem vroeg te stoppen en nogmaals door de slurf te gaan! Na een ererondje boordevol energie, kwam hij netjes op mijn voetplank 😀 en mocht ook vriendje Xtra eens proeven van agility! Ook Xtra nam de tunnel én slurf met véél plezier en croste nadien héél even een toertje rond Nathalie om alle overtollige energie kwijt te spelen. Ik vond het mega super geweldig dat Valéas het super mega geweldig vond én het super mega geweldig deed!!! 😀 😀 😀 Valt het op? :mrgreen:
In de late namiddag trokken Nathalie en ik met onze compagnons naar Ikea. Wij dames genoten met volle teugen terwijl de jongens net als échte mannen in een winkel meteen een dutje gingen doen als Nathalie en ik even stilstonden om iets te bekijken 😆 … Normaal gaan deze jongens graag winkelen maar toen waren ze eigenlijk toe aan een schoonheidsslaapje om hun “golden batteries” op te laden :mrgreen:
Xtra kreeg zijn persoonlijke piratenschatkist om binnenkort zelf zijn speelgoed op te ruimen :D. Valéas kreeg twee groene en één roze pot met bijbehorend klimplantenrek :mrgreen:.
Halverwege kwamen we oude bekenden tegen waardoor we eigenlijk véél te lang hebben staan praten en net te laat aankwamen op onze wekelijkse les van de cursus “vervolg 1” op de hondenschool. Ook daar was Valéas super flink :D, zeker als je weet dat hij zijn “golden batteries” nog lang niet opgeladen waren…

Gisteren werd een rustdag om onze batterijen op te laden daar we allebei véél van onze energie hadden opgebruikt op Reva en Ikea. Onze energie hadden we ’s avonds nodig: we hadden kaarten om samen met Déos’ gastmama en -papa naar de live show te gaan kijken van César Millan waar Caroline, trainster bij vzw Hachiko kort te gast was met hulphond in opleiding Déos :D. Caroline en Déos deden het héél goed voor een publiek van duizenden mensen. 😀 We zijn allemaal apetrots op hen!!! 😀 De hondenfluisteraar zelf bracht zijn boodschap héél duidelijk en vooral levendig :mrgreen: over en stond blijkbaar wat van zijn “calm assertive energy” af aan het publiek! Na de show was Valéas voorbeeldig: hij volgde me met een perfect ontspannen leiband, bekeek een friet op de grond zonder ze op te eten 😯 en bleef verbazingwekkend kalm toen hij zijn collega’s Xaltoen en Yosca ontmoette aan de lift, dat allemaal zonder veel woorden of hulpmiddelen te gebruiken… 😯 We kunnen het! 😀 Ik zag het ook al vorige maand op tv tijdens de eerste trainingen met Valéas en zijn klasgenoten toen ik me nog niet zo opjaagde: alles lukt als ik er kalm en rustig 100% voor ga en niet begin te twijfelen of spoken ga zoeken. Nu nog die “calm assertive energy” vaker terug weten te vinden… 😆 Misschien moeten we gaan oefenen op twee nieuwe commando’s… Valéas zoek de “calm assertive energy” en geef ze aan mij! 😀 En Valéas zoek de spoken en in de vuilbak ermee! :mrgreen:

Getagd: , , , ,

§ 10 Reacties op Drukke dagen

  • Maureen schreef:

    Ik was er ook bij Cesar ! Had ik geweten dat je er was, was ik even goeiedag komen zeggen 😉

  • Zalige daagjes geweest zo te horen en te zien aan je smilies 😛

    Het is gewoon je agility-energy die Valéas zo goed door die tunnel stuurde 😉 Die voelt dat hoor, dat het iets is waar je al erg lang naar uitkijkt, het is fun voor de baas én voor de hond.

  • Kim & Olly schreef:

    Wow zeg, Valéas is dus echt een echte echte echte para-agility-topper in spé!! Jullie zijn een superteam!

    Ben benieuwd wanneer je je autootje hebt?

    Je hebt het wel druk de laatste tijd zeg, hihi!

    Verder lees ik zoveel over die Cesar maar ik ken die mens dus echt niet … Ik moet dus eens gaan bijlezen op het web.

    Heb je trouwens veel geleidehondjes gezien op de REVA-beurs??? BCG stond er ook met een stand!

  • Hi, hi grappig! Die Kalme en assertieve energie kunnen wij ook wel gebruiken soms, maar ook hier lukt het steeds beter. Goed idee ook om de spoken maar in de vuilnisbak te gooien, jullie zijn kanjers! Leuk dat jullie les hebben gehad van Susan! Ik kom haar hier in de buurt af en toe tegen. Zou graag agility willen doen maar raak het parcours kwijt wanneer ik op teveel dingen tegelijk moet letten. Hoop dat het jullie veel plezier gaat opleveren vooral! En wie weet waar het jullie allemaal nog brengt.

  • ramona1981 schreef:

    De Hachiko-familie was weer goed vertegenwoordigd op de REVA-beurs, heb ik gehoord. 🙂
    Als je gewoon 100 % in jezelf gelooft, dan kun je soms al ver geraken hoor. 😉
    Zoals César steeds zegt: honden voelen onze energie aan.

  • etwie schreef:

    Zou ze heel misschien een heel klein beetje trots kunnen zijn? 😉 Met recht he Daphné! Enne…. niet zo twijfelen aan jezelf…. ik ben er zeker van dat je dat kalme assertieve vast wel in jezelf kan vinden, t is een kwestie van oefenen… en dan plots wordt het geen oefenen meer, maar ben je t gewoon!

    Doe zo door meid… zen zen zen…

  • Petsofme schreef:

    Hé Super! Krijg je een nieuwe rolstoel?
    Ik heb ook een C500 Corpus, Een geweldige stoel. Mijn zitsysteem is helemaal naar mijn lichaam aan te passen. Semy Orthopedisch dus.
    Gaaf zo’n beurs! Hier hebben we eens in de twee jaar Support, ik denk dat het te vergelijken is

    Ben je al bezig voor je rijbewijs trouwens?

    Agility… Gaaf hé. Wat super dat je het daar ook mocht doen. Ik denk dat Remy het ook geweldig zal vinden… Het is er echt zo’n poedel voor.
    Kan me voorstellen dat je Mega trots was op je kanjer na deze prestatie!

    Wat super dat je bij Cecar bent geweest! Ben wel een beetje jaloers hoor… Mijn engels is helaas te slecht om zoiets te kunnen volgen zonder ondertiteling 😉

    Maar dat calm assertive energy helpt dat merk ik ook Tommy doet het zoveel beter als je calm en assertief bent. Maar het blijft oefenen om jezelf hiervan bewust te zijn!

    heb trouwens zijn nieuwe boek voor mijn verjaardag gekregen!

  • Marcha en Spot schreef:

    Klinkt als zalige dagen met super leuke uitdagingen!
    En tuurlijk kunnen die spoken de vuilbak in, vertrouwen in je hond en jezelf hebben!
    Wanneer gaan jullie met agility beginnen?

  • karlijn schreef:

    wat een mooie foto’s de honden hadden heel veel plezier zo te zien en de baasjes net zoveel

Geef een reactie

Wat is dit?

Je leest nu Drukke dagen voor Hulphond Valéas.

Meta

