UZ, nazorg en kerstcafé

december 18, 2010 § 9 reacties

Donderdag ging ik voor het eerst helemaal alleen samen met Valéas naar UZ Leuven. Het neuromusculaire referentiecentrum had op mijn vraag alles georganiseerd zodat Taxi Hendriks me thuis kwam oppikken daar mijn ouders moesten werken en ik eigenlijk liever alleen ging. Zo’n rit wordt besteld door het NMRC en ook de betaling door het ziekenfonds regelen zij volledig!

Valéas in taxi

In de taxi laat ik Valéas altijd tussen de rij zetels en de zetel van de bestuurder liggen zodat hij niet kan gaan glijden als het busje draait of remt. Ikzelf zit naast de schuifdeur zodat de chauffeur en ik elkaar goed kunnen verstaan en ik met mijn voeten aan de chauffage zit :mrgreen:.

Waiting in the hospital

In het ziekenhuis gedroeg Valéas zich voorbeeldig, stond steeds paraat aan mijn zijde om me te helpen en deed zijn job als ik hem dat vroeg! 😀 Hier wachtten we in de gang tussen twee consultaties door. Notice Valéas’ nette pootjes! In zijn nieuwe hoogslaper kan ik zelf zijn manicure en pedicure verzorgen waardoor hij nu geen overtollig teenhaar ofte sloefen heeft. 😀 Daar blijft de sneeuw namelijk in hangen wat dan ijsballen vormt die snijden tussen zijn tenen… 😦

Gisteren, vrijdag, kwamen trainster Annelies en stagaire Tinne van Valéas’ school op nazorg. Ze observeerden ons en gaven tips hoe ik beter kan inspelen op Valéas’ onzekerheid als iets niet direct goed lukt. Ze hielpen me ook bij het verder aanleren van twee nieuwe taken waar ik zelf door mijn beperkingen vast zat! 😀 We gaan ervoor!

Straks vertrekken we naar Hachiko’s kerstcafé! Komen jullie ook? Het gaat door in De Heide, Industriepark 6 te Merelbeke en er zijn oliebollen, wafels, soep, hotdogs, jenever, glühwein en chocomelk te koop, allemaal om geld in te zamelen om hulphonden te kunnen opleiden natuurlijk!

Getagd: , , , ,

§ 9 Reacties op UZ, nazorg en kerstcafé

  • We zullen er zijn!

    Hier hebben we Airco eens gewassen , vuil dat hij was !! Hij is weer een pak witter ! Al is zijn witte haar veel donkerder nu het winter is!

    We zien elkaar straks! op het kerstcafe! En brengen het koort en een schaar mee!

  • Chantal schreef:

    Hoi,

    Hebben ze in België niet vast iets van dat vervoer? Hier in nederland is dat ziekenvervoer. Eigen bijdrage van 80 euro (is dacht ik verhoogd naar 95 euro nu) en dan kan je het hele jaar met de taxi reizen naar het ziekenhuis of therapie.

    Pap gaat ook zo’n hoogslaper maken voor Djuna. Wel pas in het voorjaar. Jullie hebben ons op ideeën gebracht! Alleen gaat Djuna’s mand er wel onder komen te staan ivm plaatsgebrek.

    Welke 2 taken ga je nog leren?

    Groetjes Chantal en Djuna

    • Daphné schreef:

      het vervoer.. Geen idee! Ik weet alleen dat dit volledig terugbetaald is!

      Voor de hoogslaper mail ik je dus info 😉

      Ik wil hem leren mijn ene voet over m’n andere te leggen maar we bleven steken :mrgreen:
      En deuren openen door touwtje naar beneden te trekken en te duwen tegen de deur… Daar trekt hij standaard achteruit waardoor de deur dicht blijft. Enkel de achterdeur lukt omdat die ietwat uit ’t slot springt…

  • Marcha en Spot schreef:

    Wat fijn dat jullie zelf weg konden gaan!
    Hele mooie geknipte pootjes heeft Valeas nu! Die mogen gezien worden 🙂
    Ben ook benieuwd welke twee taken je nieuw gaat aanleren.

    Marcha en Spot

  • Maggy schreef:

    De laatste 3 keer ging ik ook alleen met de taxi naar kliniek alleen mag Nox in de bijtjes niet binnen, dus die blijft bij de poetsvrouw en krijgt die daar een wandelingske van…
    Kerstcafe nope ik ben er niet geef verjaardagsfeestje maar velen belden al af om verschillende redenen; hachiko, slecht weer en of ziek. De leute daar, doe de groetjes aan Sandy.

  • Wat een prachtig bed heb je nu ! Zo ééntje wil ik ook wel, alleen zonder het poezebeest (denk ik) …

Geef een reactie

Wat is dit?

Je leest nu UZ, nazorg en kerstcafé voor Hulphond Valéas.

Meta

