Vrijheid heeft een naam

december 15, 2010 § 4 reacties

Gisteren trokken mama, Valéas en ik naar de boekvoorstelling van Vrijheid heeft een naam Getuigenissen over persoonlijke assistentie door Onafhankelijk Leven vzw. Het was een zéér geslaagde voormiddag waar we vele ex-collega’s, vrienden en kennissen terugzagen. Ondertussen heb ik ook het boek in mijn bezit. De eerste 20 bladzijden waren dan ook al zalig en losten alle verwachtingen ruimschoots in!

cover boek vrijheid heeft een naam

Meer info over het boek vind je hier. Hier kan je het boek online bestellen of vind je de gegevens om het in je boekhandel te bestellen.

In de namiddag had mama een vergadering in Leuven waardoor ik kon gaan kerstshoppen, eerst samen met mijn zus en nadien met Stephanie en later ook Sabine. Ik had echt een zalige namiddag en Valéas gedroeg zich voorbeeldig – op even stofzuigen op de kerstmarkt na :lol:. Stephanie vond de nodige nieuwe broeken en ik vond al enkele super kerstcadeautjes! Omdat hij zo flink was – en omdat ik die nog nergens anders zag – kreeg Valéas een doosje snoepjes in de nieuwe Aveve City – suuuuupermooie en coole winkel!!! Het zijn mini-botjes met lam en rijst zoals op de foto maar dan van het merk Aveve.

potje mini-botjes

Die namiddag voelden we ons ook héél even beroemd: we zijn twee keer herkend! Als een groep kinderen ons passeert, horen we standaard “oooh zo’n mooie hond”, “ooh hoe lief!!!”, “wow zo’n speciale hond” en zelfs soms “kijk die hond kan deuren open doen”. Gisteren hoorden we plots ook “eeh dat is Valéas”. 😯 We stopten, draaiden ons om, en zagen het nichtje van Véronique en Bentley! Zalig! Op de kerstmarkt zelf herkende een vriendin van via internet ons, ’t is te zeggen, Valéas’ achterkant… 😆 We waren echter al verdwenen in de meute voor ze ons kon aanspreken :oops:.

Nadat even gestopt waren bij Anne-Catherine, trokken we naar huis voor de kiné. Onderweg stopten we even voor een snack daar het al erg laat was. In een bocht gleed mijn zak mama mia’s echter van mijn schoot… 😡 En ik had nog zo’n zin in mama mia’s. 😦 Valéas raapte ze op aan het bovenste hoekje van de zak – met mijn verbale sturing – en gaf ze netjes aan mij terug! 😯 Valéas superhond werkt zelfs in een rijdende auto! 😀 Omdat dit echt giga super flink is, kreeg hij samen met mijn verbale beloning dan ook prompt twee mama mia’s die hij uitermate verbaasd aannam. Twee minuten later lag hij weer te snurken. Hierdoor hoorde hij gelukkig niet dat in de volgende bocht mijn zak mama mia’s weer weggleed… 😡 Ditmaal geen klusje voor Valéas daar er nogal wat chipjes waren uitgevallen… 😳 Nu ja ik had toch al meer dan genoeg gegeten. 😆

Getagd: , , ,

§ 4 Reacties op Vrijheid heeft een naam

Geef een reactie

Wat is dit?

Je leest nu Vrijheid heeft een naam voor Hulphond Valéas.

Meta

