Stationsactie

december 9, 2010 § 7 reacties

Flyer side 1

Flyer side 2

Gisteren gingen we helpen met de stationsactie van Onafhankelijk Leven vzw! We deelden zandlopertjes en bovenstaande flyer uit aan voorbijgaande pendelaars voor station Gent Sint-Pieters. Een tweede groep deed hetzelfde aan station Antwerpen Centraal. De zandlopertjes symboliseren de lange wachttijden voor een Persoonlijke-Assistentie Budget. Op de flyer stond volgende boodschap:

En u?
Wat als u morgen een ongeval heeft?
A. U verhuist naar een instelling
B. Uw partner zal wel dag en nacht voor u zorgen
C. U wil zo onafhankelijk mogelijk voort leven

Antwoord C, dat is precies hoe wij erover denken!
Ondanks onze handicap willen wij onafhankelijk leven.
Werken, wonen in een huis, studeren, … Net als iedereen.

Onafhankelijk leven kan dankzij het Persoonlijke Assistentiebudget (PAB).
Alleen is er vandaag een wachtlijst. Meer dan 5,500 Vlamingen wachten op zo’n assistentiebudget.

Hoe lang is die wachtlijst?
Wel, indien u vandaag een ongeval heeft, zou het wel eens tot 2020 kunnen duren voordat u aan de beurt bent… ontoelaatbaar! Zoveel zand past er nooit in onze zandloper!

Onafhankelijk Leven vzw
http://www.onafhankelijkleven.be
http://www.10jaarPAB.be

Campaign at the station

Campaign at the station

De actie haalde de nationale pers en tv! 😀
De Antwerpse actievoerders kwamen op Het Journaal en de Gentse op AVS. Vandaag staan de Antwerpenaren in de Gazet van Antwerpen en de Gentse actievoerders in het Nieuwsblad!

artikel en foto Het Nieuwsblad

Mama kwam me oppikken na haar werk en we reden door naar het Kruidvat in Tielt waar mijn nicht werkt. Het was koopjesavond en dan gaan mama en tante het lang gespaarde boodschappenlijstje daar halen. Valéas gedroeg zich voorbeeldig, zelfs rond de snoepkast waar kindjes weer kwistig met verrukkelijke snoepen hadden gesmost op de grond! 😡 Ik was apetrots op mijn knapperd! Als beloning kregen Valéas en Eiko hopen oliedoekjes om hun oren uit te kuisen. 😆 En blij dat ze waren… :mrgreen:

Getagd: , , , , ,

§ 7 Reacties op Stationsactie

  • Tamara schreef:

    gaaf joh!

    hopen dat er gehoor aan komt 😀

  • Kirsten schreef:

    Super actie!
    Hadden jullie het niet heeeeel erg koud!?
    Hopelijk was er voldoende warme chocomelk aanwezig. 🙂

    • Daphné schreef:

      ik was superwarm ingepakt! Alleen mijn handen waren frisjes… Maar nog véél warmer als bij winterwandelingen met wanten hoor 🙂
      Chocomelk: ’t was cola nadien voor mij 😉

  • Maggy schreef:

    Ben blij dat ik tijdig men pab aanvraag deed en ze al kreeg in 2003, zou gek worden moest ik nu nog steeds moeten wachten erop, terwijl ik me dood ergerde in die woonvorm/instelling (want niet iedereen kan thuis blijven en verlangen dat fam helpt)!!!
    Hopelijk hebben anderen die het nodig hebben ook snel hun budget. Hoop doet leven zeker?
    Enfin, als je nog zo een zandlopertje hebt… Kwil wel eentje 😉

  • timfreh schreef:

    Jullie kunnen trots zijn op jezelf. Machtig mooi dat het zo in de aandacht is gekomen. Zo hoort dat.

  • Fenne schreef:

    hopelijk krijgt de actie snel gehoord 🙂

  • Ik kom hier is lezen door het blogje van mijn mama het is goed dat jullie zo iets doen. Mijn mama kreeg een accident en ze kan niet veel ze moet leren stappen haar handen terug leren gebruiken. Mama weende al heel veel omdat ze alles moet vragen zelfs om haar knoop van haar broek open te doen als we weg zijn en ze naar het toilet moet.Ze haat het dat ze moet vragen om haar overal naartoe te rijden in haar rolstoel en nu ze terug kan praten vind ze het zo erg dat haar handen niet doen wat ze wil maar ze is al wel super blij dat ze kan zeggen wat ze wil eten en drinken! De dokter van het revalidatie centrum zegde dat een scootmobiel goed zou zijn voor mama omdat ze dan geen macht op haar handen moet zetten en kan staan waar ze zelf wil en Hans heeft dit gekocht maar het kan 10 maand duren voor ze het goed keuren dus wij hebben het zonder goedkeuring gedaan maar eigenlek is dat wel heel oneerlijk vind ik. Daarom vind ik het keicool dat jullie dit doen want wie weet helpten jullie mijn mama zo wel! Dank u dus
    Kimberly

Geef een reactie

Wat is dit?

Je leest nu Stationsactie voor Hulphond Valéas.

Meta

