Het nut van “in de vuilbak”

november 24, 2010 § 13 reacties

Soms vergeet ik héél even waarom ik Valéas bepaalde taken heb aangeleerd, zoals daarnet…

Ik ben al enkele uren – op mijn slakkentempo :mrgreen: – mijn kamer aan het opruimen met af en toe een handje hulp van Valéas. Deze namiddag heeft hij zo al talloze papiertjes en prullen op commando in de vuilbak gegooid terwijl ik met mijn handen vol andere rommel stond, raapte hij al verschillende dingen op die me ontglipten en verdiende zo al heel wat hoofdmassages ;-).

Eiko heeft de uitermate vervelende gewoonte om midden de deuropening van mijn kamer te gaan liggen 🙄 . Hulphonden kennen het commando “opzij” waarna ze stante pede uit de weg gaan. Dove hulphonden op pensioen zoals Eiko hebben een tikje tegen de poep nodig, waarop ze zich natuurlijk een hoedje schrikt. Na vijf minuten ligt ze echter op exact dezelfde plek en schrikt ze even hard als ik weer eens door moet en zachtjes met mijn teen tegen haar achterste stoot 😡 .

Daarnet lag Valéas voor mijn kamerdeur in de mand in de keuken en lag Eiko as usual in de deuropening. Ik had – hoe kan het ook anders – papier voor in de vuilbak. Om geen twee honden te moeten storen voor een prul, zou ik die twee blaren papier zelf wel in de vuilbak gooien. Hoe moeilijk kon dat zijn 😐 ? Dat lukte me toch voordien ook zelf? Ik frommelde ze zo goed als ik kon in een propje, plaatste me vlakbij de vuilbak en deed mijn uiterste best om ze in de vuilbak te mikken. Hieronder het resultaat 😡 …

Valéas kijkt naar de papieren die naast de prullenmand gevallen zijn terwijl Eiko parmantig in de weg blijft liggen

Met een verbaasde blik, trippelde Valéas vervolgens om Eiko heen en dropte de papieren stuk per stuk in de vuilbak, in ruil voor een deugddoende knuffel en véél lovende woordjes :D.

💡 Als ik vroeger alleen opruimde, lag er dus een hoop papier en rommel naast de vuilbak, tot ik niet meer door kon en iemand moest komen helpen 🙄 … Daarom leerde ik Valéas om dingen in de vuilbak te gooien 😀 .

Met een hulphond vergeet je zo snel dat je al die kleine dingen eigenlijk niet zelf kan 😆 . Je hond helpt je vanzelfsprekend en met zoveel plezier, dat je samen een team wordt. Je lost het samen op 😀 ! En als ik weer eens vergeet dat ik op mijn eentje iets niet zo goed kan, komt Valéas wel even helpen. Eigenlijk voelt het niet als helpen. Het is alsof iemand plots eens zou proberen schrijven met zijn voet, merkt dat het niet lukt en dan maar verder schrijft met zijn hand.

Getagd: , , , , ,

§ 13 Reacties op Het nut van “in de vuilbak”

Geef een reactie

Wat is dit?

Je leest nu Het nut van “in de vuilbak” voor Hulphond Valéas.

Meta

