Valéas, in de vuilbak!

november 12, 2010 § 12 reacties

:mrgreen: Beeld u zich nu een slungelige golden retriever in, die zich als Elastidog in een vuilbak wringt? 😆

Of herinnert u zich deze post over het commando in en zit u nu gelukzalig te glimlachen? 😀

Jaja, Valéas kan sinds kort ook dingen in de prullenmand ofte vuilbak gooien! Ik ben namelijk letterlijk en figuurlijk niet sterk in mikken of gooien… Vroeger deed ik een poging het in de vuilbak te mikken, raapte Valéas de prul naast de prullenmand op, gaf deze aan mij, waarna dit ritueel zich meestal enkele keren herhaalde until the lucky shot. Nu gooit Valéas het gewoon zonder boe of ba in één – ok soms twee – pogingen in de vuilbak!
Nu nog verder in oefenen… Ik wil er niet zo moeten op staan kijken en ga dus nu afstand inbouwen!

Op het verlanglijstje staan nog:

  • in de kast
  • in de wasmachine – wat vermoedelijk ook in de kast zal zijn voor Valéas, net zoals een tram, trein en boot voor hem ook een auto zijn –
  • opruimen , de taak waardoor ik van dit commando begon te dromen – want “in de piratenschatkist” is de lang –
  • Valéas gewoon het commando in zonder blikken of blozen laten uitvoeren in een winkelmandje, de rolband van de kassa, enzovoort.

Aan het sorteren van vuilnis waag ik mij nog niet, alhoewel Yunah bewees dat het mogelijk is. Zowel met als zonder aanwijzingen gooit Yunah plastic en papier in de juiste doos 😯 😯 8O.

Met aanwijzingen.

Twee dagen later, zonder aanwijzingen.

Yunah moet wel Miss Incredidog zijn… Of de reïncarnatie van Einstein!

Getagd: , , , ,

§ 12 Reacties op Valéas, in de vuilbak!

  • Magnifiek

    Wil zo graag dat Airco dat ook zou kunnen.

  • Koen schreef:

    Het is vooral leuk te zien dat jullie verdergaan met de ontwikkeling van die lieverds, zalig, chapeau voor jullie moed en doorzettingsvermogen!

  • Maggy schreef:

    Fantastisch nu nog ene vuilbak met deksel 😉

  • Saskia en Yunah schreef:

    Jahaaaaaa!!!! Van harte gefeliciteerd Daphne en Valeas 😀 Hij doet het werkelijk voorbeeldig, knap hoor 🙂 De rest gaat jullie ook nog lukken hoor, daar hebben we alle vertrouwen in 🙂

    Lieve groetjes,

    Saskia en Yunah, miss canine Einstein :mrgreen:

  • arendje schreef:

    goed hoor, de rest komt ook goed

    Arendje en Ponto

  • Goya schreef:

    Knap zeg. En misschien ook was sorteren? Wit en gekleurd…? 🙂

  • Kim & Olly schreef:

    Wow Daphné, dat is wel ongelooflijk wat een hond aangeleerd kan worden zeg!!! Echte slimmerds! En jij kan nog wel ff verder trainen met Valéas dus!

  • […] Valéas kan het en Airco kan het zijn er nog (hulp)honden die dat kunnen? […]

  • […] handje hulp van Valéas. Deze namiddag heeft hij zo al talloze papiertjes en prullen op commando in de vuilbak gegooid terwijl ik met mijn handen vol andere rommel stond, raapte hij al verschillende dingen op die me […]

  • […] Gisteren werd een rustdag om onze batterijen op te laden daar we allebei véél van onze energie hadden opgebruikt op Reva en Ikea. Onze energie hadden we ‘s avonds nodig: we hadden kaarten om samen met Déos’ gastmama en -papa naar de live show te gaan kijken van César Millan waar Caroline, trainster bij vzw Hachiko kort te gast was met hulphond in opleiding Déos . Caroline en Déos deden het héél goed voor een publiek van duizenden mensen. We zijn allemaal apetrots op hen!!! De hondenfluisteraar zelf bracht zijn boodschap héél duidelijk en vooral levendig over en stond blijkbaar wat van zijn “calm assertive energy” af aan het publiek! Na de show was Valéas voorbeeldig: hij volgde me met een perfect ontspannen leiband, bekeek een friet op de grond zonder ze op te eten en bleef verbazingwekkend kalm toen hij zijn collega’s Xaltoen en Yosca ontmoette aan de lift, dat allemaal zonder veel woorden of hulpmiddelen te gebruiken… We kunnen het! Ik zag het ook al vorige maand op tv tijdens de eerste trainingen met Valéas en zijn klasgenoten toen ik me nog niet zo opjaagde: alles lukt als ik er kalm en rustig 100% voor ga en niet begin te twijfelen of spoken ga zoeken. Nu nog die “calm assertive energy” vaker terug weten te vinden… Misschien moeten we gaan oefenen op twee nieuwe commando’s… Valéas zoek de “calm assertive energy” en geef ze aan mij! En Valéas zoek de spoken en in de vuilbak ermee! […]

Geef een reactie

Wat is dit?

Je leest nu Valéas, in de vuilbak! voor Hulphond Valéas.

Meta

