Elf jaar geleden…

november 10, 2010 § 6 reacties

Vorig jaar schreef ik dit neer…
Vijf jaar geleden schreef ik dit neer…

Elf jaar geleden zette Caroline Eiko af aan de schoolpoort van Nieuwenbosch. Elf jaar geleden kwam mijn eerste hulphond bij me wonen. Dankje Hachiko, dankje gastgezinnen, dankje iedereen die mogelijk maakte dat Eiko en Valéas me al elf jaar lang zoveel vrijheid geven. En elke dag krijg ik nog een klein beetje meer terug van mijn hulphond! Zo leerde hij onlangs deuren openen zonder zijn poten op de klink te moeten mikken. Elke keer leren we nieuwe dingen bij en kan ik nog een “kleine opdracht” uitvoeren zonder iemand lastig te moeten vallen. Danku superhonden van me!

Eiko and Valéas

Getagd: , , , , ,

§ 6 Reacties op Elf jaar geleden…

  • nathalie schreef:

    Hey Daphné, Eiko en Valéas,

    Een dikke proficiat met jullie 11de verjaardag samen !
    En dat er nog veeeeeel mogen volgen.

    Nathalie
    x

  • Tamara schreef:

    supergefelicteerd met je prachthulp waar je al 11 jaar een prachtige band mee hebt!

    mooie leeftijd 🙂

    xxx

  • arendje schreef:

    geweldig al 11 jaar, hoop dat er nog heel veel jaren bij komen

    Groetjes Arendje en Ponto

  • Je bent prachtig in het aanleren 😉 van nieuwe dingen aan je honden. vaak volg ik je raad op en krijg dan ook leuke en handige dingen van Airco gedaan

  • Saskia en Yunah schreef:

    Lieve Daphne,

    11 jaar, een hele tijd alweer! 🙂 En wat een cadeau dat Eiko ook nog altijd bij je is. Ik heb altijd veel bewondering voor je gehad omdat je toch met veel minder “steun” (vergeleken met ons hier in Nederland) altijd zo je best hebt gedaan om je honden van alles aan te leren 😀 En met goed gevolg! En zie daar, je dient anderen ook weer als voorbeeld 🙂 Mijn kranige, dappere Belgische “buurmeisje” en vriendinnetje, ik ben blij dat we elkaar hebben leren kennen!

    Veel liefs,

    Saskia en Yunah 🙂

    • Daphné schreef:

      Steun…
      Financieel: ja hier is geen geld beschikbaar om – op aanvraag – een dagje training thuis te krijgen…
      Moreel: ik krijg enorme steun, vooral daar vele dingen hier worden overgenomen door andere koppels! Er is zelfs een rubriekje gekomen in de Hachiko hulphondengazet: tips and tricks. Die dingen die jouw hond extra kan, helemaal met do’s and don’ts uitgelegd voor anderen!
      Ik wil ook meestal van die gekke dingen aanleren die vermoedelijk weinig honden van Hachiko kennen… Daarmee: ik schrijf mijn ervaring neer voor anderen en men mag me altijd contacteren voor ideetjes of tips zoals ik bij jullie (Saskia en anderen) doe, en anderen (Mireille vb) bij mij 😉

Geef een reactie

Wat is dit?

Je leest nu Elf jaar geleden… voor Hulphond Valéas.

Meta

