Stram en stijf

oktober 15, 2010 § 6 reacties

Een hulphond is een héél flexibel hulpmiddel. Ik legde al uit dat ik op andere locaties andere hulp nodig heb die Valéas héél vlot opneemt. Zo leerde Valéas in het ziekenhuis vlotjes om de bel aan te geven als ik het vroeg en om mijn kamer niet te verlaten behalve als iemand hem meenam aan de leiband 🙂 .

Momenteel ben ik nog héél stram en stijf. Valéas’ takenpakket wordt dus opnieuw uitgebreid. Nu opent en sluit hij echt elke deur die ik nodig heb: ik kan met de beste wil van de wereld niet meer aan de klink of het touw aan de klink 😦 . Ook de vaste telefoon uit de oplader nemen is nu een van zijn taken daar ook die buiten mijn huidig bereik staat. Het sluiten van de vaatwasser met de neus is in training, evenals mijn voet terug op de voetplank plaatsen 😀 . Ik zou eigenlijk niet weten hoe ik dit zonder hulphond zou moeten oplossen… 😳

Getagd: , , , ,

§ 6 Reacties op Stram en stijf

  • nathalie schreef:

    daar kan geen easy-rider of welk ander hulpmiddel dan ook aan tippen – alleen jammer dat ze dat bij het VAPH/KOC niet beseffen !

  • hannavandenberghe schreef:

    Valéas is een superhond hé.
    En inderdaad, té weinig mensen beseffen al wat zo’n hond voor iemand kan betekenen.

  • ramona1981 schreef:

    Gelukkig doen onze honden al dit werk met veel plezier, hè.
    Een knuffel en lieve woordjes en ze zijn tevreden. 😉

    Veel beterschap gewenst nog!
    Ramona & Yosca

    http://yosca.wordpress.com/

  • Sandra en Tommy schreef:

    Ik zie zijn staartje al kwispelen bij al die nieuwe taken!
    Voor jou is het niet leuk dat je nu meot inleveren maar Valeas vind het echt niet zo heel erg hoor een pootje meer te moeten doen! Hij neemt het niet voor niks zo snel op!!! Voor jouw hoop ik dat je toch snel wer wat makkelijker je kan bewegen want dit is toch niet zo als jij het wilt….
    Maar hoe dat ook… wees blij dat je een hond hebt die het voor je kan doen!!!

    • Daphné schreef:

      Hij laat zichzelf nu ook al vlotjes uit op commando. Vroeger prutste ik de deur open omdat mama niet zo graag de poten tegen de witte deur had. Nu kan ik er écht niet aan en doet Valéas het, zonder eigenlijk de deuren te beschadigen… Open, en terug toe nadien, zonder blikken of blozen!

  • Kim & Olly schreef:

    Wat een topper joh! En allemaal met veel plezier en een kwispelende staart hé! Ik hoop dat je gauw wat minder stijf/stram gaat zijn!

Geef een reactie

Wat is dit?

Je leest nu Stram en stijf voor Hulphond Valéas.

Meta

