Nog even soezen…

september 9, 2010 § 10 reacties

’s Morgens blijf ik graag nog even soezen… Dan vraag ik mama of papa om me op mijn rug te draaien. Zo kan ik me “uitrekken” en nog héél even wegdromen. Herkenbaar? Ondertussen gaat mama dan haar tanden poetsen, haar haar drogen of gaat papa boven op zijn bureau mails checken ofzo. Nu ik “vakantie” 😆 heb, kan ik zo lang soezen als ik wil… :mrgreen:

Als ik op mijn rug lig, heb ik echter één groot probleem: er is géén plek waar mijn gsm binnen mijn bereik, stabiel blijft liggen en niet wegglijdt… 😡 De afspraak is namelijk zo dat ik op de gsm’s en de huistelefoon laat rinkelen als ik hulp nodig heb voor iets, omdat ik niet luid genoeg kan roepen. Anders moet iemand de wacht houden in de keuken, vlakbij de deur van mijn kamer 🙄 Mijn gsm blijft naast het hoofdkussen liggen, voor mij buiten bereik. Op commando vist Valéas mijn gsm van zijn vaste plek in bed, plaatst zijn voorpoten op bed, bukt zich en legt zijn grote mond met gsm recht in mijn hand. 😀 Als ik de gsm vast heb, laat hij hem op commando los. Dan krijgt hij natuurlijk een enorme warme kriebelknuffel op zijn neus, wangen, zo tot onder zijn oortjes… 😳

En als de gsm plat is of buiten bereik van de zendmast? Dan blaft Valéas op commando het hele huis bijeen 😆

Getagd: , , , , ,

§ 10 Reacties op Nog even soezen…

  • Super dat je dankzij zijn hulp toch nog even kan blijven liggen en toch ook wat kan genieten van je vakantie. De man van een vriendin van mij heeft een hulphond en ik kijk er altijd vol bewondering naar.

  • Rienke en Zoogle schreef:

    Dat zijn echt van die momenten dat een hulphond het verschil maakt tussen lekker nog even soezen en stressen omdat je gsm wegglijdt.

    Heb wat gelezen over je op de site van Idy en Martine (leuk!)

  • arendje schreef:

    dat nog even wegdromen ken ik wel, helaas komt de thuiszorg mijn dromen altijd verstoren

    Arendje en Ponto

  • ramona1981 schreef:

    Hey Daphné & Valéas,

    Zalig dat je nog even kan wegdromen ’s morgens. Geniet ervan. 🙂
    Bij ons komt de thuiszorg elke dag om 8:00 binnenvallen.
    Gelukkig bestaan er weekends, hè. 😉

    Knusjes en bonjourkes,
    Ramona & Yosca

    http://yosca.wordpress.com/

  • Maggy schreef:

    Ik herken het volledig, als je dit toch eens zou willen (uw telefoon bij je) zonder dat Valeas helpt, dan kan dit mss helpen. Ik leg men telefoon als ik op rug lig in/op men hals zo kan ik eraan, als die valt of te ver ligt moet ik ook Nox roepen om te helpen.

    • Daphné schreef:

      Ik gebruikte dat plekje vroeger. Als de gsm wegglijdt, ligt hij tussen dekens, pyjama, hoofdkussen. Daar vindt Valéas de gsm erg moeilijk. Ik lig dan eigenlijk niet ontspannen: constant opletten of hij niet wegglijdt… Als ik hem op de vaste plaats naast het hoofdkussen laat liggen, hoef ik niet op te letten: Valéas raapt hem zo direct op commando op en geeft hem netjes aan.

      • Maggy schreef:

        Ik vind dat ik sneller kan antwoorden op telefoons of smsen (als er een binnenkomt) alst in/op men hals ligt, als ik telefoon krijg en dan nog Nox alles moet laten doen is de telefoon gedaan…. Enfin ieder zen ding e. Ik slaap zonder kussen dus dat probleem heb ik niet dat de gsm ertss valt.

        • Daphné schreef:

          🙂 Iedereen verschilt duidelijk!

          Een sms kan ik moeilijk lezen op mijn rug (te zwakke armen) en telefoons neem ik niet op als ik mijn beademing op heb: weinig mensen verstaan me dan…

          Ik heb de gsm eigenlijk vooral nodig om papa of mama of zus te bellen als ik wil opstaan… als het pijn begint te doen van op mijn rug te liggen…

          • Maggy schreef:

            De situatie is idd anders, ik woon alleen en moet de telefoon kunnen opnemen als bv men personeel het laat afweten, dan moet ik vanuit bed vervanging regelen…. Smsen is ook heel moeilijk voor me maar heel kort antwoorden zoals “ok” ofzo lukt wel.

Geef een reactie

Wat is dit?

Je leest nu Nog even soezen… voor Hulphond Valéas.

Meta

