Perro especial in Gaudi’s Sagrada Familia

september 5, 2010 § 2 reacties

Zoals beloofd een tweede herinnering in puzzelvorm.

In de zomer van 2006 gingen we op reis naar Catalonië waar we ondermeer Barcelona bezochten (oorspronkelijk blogpostje). Mama zorgde ervoor dat Eiko, toen nog hulphond in functie, als ‘perro especial’ vlot mee binnen mocht in de Sagrada Familia van Gaudi 😀 . ‘Perro especial’, speciale hond, opende in Spanje quasi alle deuren voor Eiko, terwijl ‘perro de asistencia’, assistentiehond, vooral gefronste wenkbrauwen teweegbracht 😕 .
In de puzzel zit Eiko voor de rechter deur van Gaudi’s Sagrada Familia. Op de deur staat erg toepasselijk, het woordje ‘gracies’ geaccentueerd, dankje in het Nederlands, merci in het Frans, een erg toepasselijk woord voor de hulphond die me zoveel zaken in de hand heeft afgegeven, waarvoor ‘merci’ lieve Eiko 😉 mijn eerste hulphond waarvoor ik nog steeds erg dankbaar ben 🙂 .

En nu puzzelen geblazen! :mrgreen:
Klik op de puzzel om te beginnen. Laat ons gerust je snelste tijd weten in een reactie! 😉

Click to Mix and Solve

Onze reis deze zomer viel in het water toen bleek dat in het huisje een wespennest resideerde 😯 . Met een allergische mama en twee honden die allerhande vliegende beestjes vangen 😡 , besloten we veiligheidshalve terug te keren naar huis. De brandweer zou de wespen komen verdelgen. Uit veiligheidsoverwegingen besloten we het weekje vakantie thuis te spenderen: ook de angel van de dode wespen in het kiezelterras en het grasveld rond het huisje konden nog steken in voeten en poten 😦 …
Valéas en ik hopen deze maand nog even te kunnen genieten van Italië en haar nazomer 😀 . Weet iemand wat ‘hulphond’, ‘assistentiehond’ en ‘speciale hond’ is in het Italiaans? 😆

Getagd: , , , ,

§ 2 Reacties op Perro especial in Gaudi’s Sagrada Familia

  • Maaike schreef:

    Hmmm, heerlijk Barcelona. Dat brengt mooie herinneringen naar boven. Lekker struinen vanuit het hotel aan de Plaça de Catalunya, de mooie overdekte versmarkt aan de Ramblas, het park Guëll… nog even en ik ben in vakantie-sferen! Alez, ik deed 6 min. 26 over deze puzzle. Lekker traag, maar dat mag toch als je op vakantie bent?

    Fijne zondag, Maaike

  • Hmm ik lees hierboven 6 min over de puzzel en ik ben hier al 12 min aan ’t sukkelen en heb ’t dan maar opgegeven. Sorry. Met die vertaling kan ik je jammer genoeg niet helpen maar ik hoop wèl dat jullie weer zo’n super vakantie tegemoet gaan

Geef een reactie

Wat is dit?

Je leest nu Perro especial in Gaudi’s Sagrada Familia voor Hulphond Valéas.

Meta

