Warmer dan warm

juli 9, 2010 § 7 reacties

Valéas is geen fan van de warmte… Op het werk gaat hij dan ook steevast op de koude vloer in de gang liggen. Thuis zoekt hij te pas en te onpas verkoeling in het zwembadje. Echt zalig hoor…

Ik dacht hem vandaag een plezier te doen met te winkelen in een koele Ikea. Lange losloop wandelingen zijn er namelijk niet bij met die hitte! Véél te gevaarlijk. Halverwege de Ikea bleek Valéas een praktisch sanitair probleem te hebben dat ik niet tijdig had opgemerkt. Sorry baas… Hij had thuis vers water gekregen en hij had – zonder dat ik het had gezien- héél veel gedronken… Ja met dit warme weer heb ik écht héél véél dorst! Ik heb me 100 keer verontschuldigd en een dweil gevraagd. We mochten het echter niet zelf opruimen… Maarten is meteen met Valéas naar buiten geweest waar hij naar de eerste meter groen spurtte. Ik hield het gewoon niet meer en ben echt zo weinig mogelijk op de foute plek geweest! Gelukkig had Maarten dat door en mocht ik snel flink buiten gaan…

Note to myself: Valéas is een zuipschuit! Opletten wie hem achter je rug hoeveel water geeft!

In Ikea kreeg Valéas trouwens 3 nieuwe zachte ballen en een hoger opstapje om vlotter de telefoon van het bureau te kunnen nemen. Hopelijk vindt hij ze leuk…
Kat-balvis-balstrandbal

Opstapje

Ook vanavond deed Valéas me knalrood worden. Na een schijnmanoeuvre richting plasplekje verdween hij om de hoek van het huis. Meneer wou even gaan wandelen. Een sportieve jongen als ik wil zijn conditie onderhouden. Maarten en ik gingen hem direct zoeken: het was nog steeds véél te warm om te gaan wandelen, laat staan om te gaan spelen in de velden! Ik moest meteen aan Quester denken, die overleden is door oververhitting nadat hij op een zonnige lentedag héél hard had gelopen om zo snel mogelijk terug thuis te zijn… Binnen de tien minuten vatten we Valéas figuurlijk bij zijn kraag. Ik was al onderweg naar huis hoor! Thuis vloog meteen in het zwembadje. Zalig! Hij bleef liggen: het deed deugd… Toegegeven, ik had het nogal warm… Ik zal de fitness maar uitstellen tot het terug typisch Belgisch weer is.

Getagd: , , , ,

§ 7 Reacties op Warmer dan warm

  • Saskia en Yunah schreef:

    Awwwwww, die arme Valeas 🙂 Ik kan me dat goed voorstellen hoor dat je op laatst zoooo nodig moet, dat het dan maar bij Ikea moet 😉 Wat een vreselijk leuke balletjes heb je voor Valeas gekocht….lief 🙂

    Ja, die hitte dat is wat. Yunah heeft er ook veel last van. En dus doen we het gewoon kalm aan, dan is er niets aan de hand 😉 Ik kan zelf ook slecht tegen de hitte dus dat komt goed uit, houden we lekker samen siesta 😀

    Geniet maar lekker van je badje Valeas en speel maar fijn met je mooie nieuwe ballen, die lange wandelingen komen vanzelf weer 😉

    Saskia en Yunah 🙂

  • Miss Poedel schreef:

    Oeps…. in de Ikea…. Wat moet hij zich on gemakkelijk gevoeld hebben want een hond laat het echt niet zomaar lopen op een plek als deze… arme Valeas Ohhh en jij dan…. Ik zou weg willen kruipen in zo’n situatie, niet willen bestaan.

    De warmte… Evy heeft er niet heel veel last van. Tommy ook niet, Tommy moet ik zelf behoeden voor een bak partij in de zon! Ik heb er wel veel last van… hou het dus lekker rustig hier als heeft Evy soms andere plannen… Die heeft vanmiddag dus lekker lopen dollen met een golden. Ech gek die meid. Ik hoopte dat ze het water mee in zou gaan maar nee hoor… maar ze zit op het randje…. nog even en ze gaat poedelen volgens mij!

    En uh…. die hond… heeft ie zich echt doodgerend door de hitte????

    • Daphné schreef:

      Quester is gestorven nadat hij een erg korte periode uit het zicht van zijn baasje was geweest en al hijgend terug thuis kwam. Zij heeft hem direct naar de dierenarts gebracht, maar alle hulp kwam al te laat.
      Dat is wat ik nu, jaren later nog weet. En dat is meteen waar ik aan denk bij dit warme weer… Gekke lieve zotte Quester…

  • arendje schreef:

    Gelukkig is het mij niet overkomen, maar leuk is anders.
    Ook wij houden hier uitgebreid siësta
    Groetjes Arendje en Ponto

  • Rienke en Zoogle schreef:

    Hoi Daphne,

    Zo’n ongeluk je in een winkel is mij ook al een keer gebeurd! Gelukkig vatte ze he sportief op!

    Misschien ga ik ook een kinderbadje voor Zoogle kopen. Weet alleen nog niet zo goed hoe ik er water in moet krijgen. Heb (nog) geen tuinslang.

    Hopelijk wordt het snel wat koeler.

    Rienke en Zoogle

    • Daphné schreef:

      OEF! Ik ben niet de enige 😀

      Aan zee hebben we ook geen tuinslang. In zo’n schelp zijn 2 emmers water (uit de douche) genoeg om het te ‘vullen’ zodat ze hun polsen en buik kunnen koelen.
      Als het water te vuil of te lauw is, kan je het badje dan ook nog makkelijk uitgieten.

  • Maggy schreef:

    Al meerdere hulphonden deden hun behoefte binnen, zonde mja… Tis alleen te hopen dat de ikea nu geen hulphonden zal weigeren om die reden.
    Ik laat altijd men hond eerst eens een besoi doen, en geregeld buiten laten, zeker in die nieuw in Gent ist onhandig om snel buiten te geraken met al die liften.

    Zo een zwembad zou voor Nox ook fijn zijn, helaas heb ik dat niet. Ik giet soms flesjes water over hem heen op de koer, tis nie hetzelfde maar toch.

Geef een reactie

Wat is dit?

Je leest nu Warmer dan warm voor Hulphond Valéas.

Meta

