Teljoorlekkersdag

juni 21, 2010 § 3 reacties

Gisteren trokken Maarten, Eiko, Valéas en ik naar het verre Arendonk waar hun jaarlijkse Teljoorlekkersdag doorging. Collega’s Sandy en Xaltoen, Steve en Alfa, Martine en Zieflex, Ramona en Yosca en Gitte en Vitesse waren al op post. Ook speelkameraad Speedy en baasjes Nadia en Marc, gastgezin van hulphond Sumo, en Maria, gastgezin van ondermeer Kwiek (RIP) van Sandy en Highway (RIP) van Martine waren van de partij! Zowel Valéas als Eiko kenden Maria: Eiko als gastgezin voor enkele weken en Valéas als trainster in het centrum. Het weerzien vond hij dan ook op zijn Valéas’ hyperfijn. :mrgreen: Maria, ik hoop dat de ongevraagde bonjour geen blauwe plek achterliet… 😳
Beide demo’s gingen goed, al was Valéas precies niet in zijn haak… En voor kousen uit te doen was het véél te koud!!! 😡 Ik had beter een muts en handschoenen meegenomen… Brrr… Een filmpje van epilepsiehond Yosca aan het werk, kan je hier op Yosca haar blog zien!


demo op teljoorlekkersdag

Deze avond gingen we even uitwaaien aan zee, samen met buurhond Vino die morgen één jaar wordt! Eiko, Valéas en Vino genoten met volle teugen van zon, zee en strand. Eiko kwispelde, huppelde, snuffelde, waadde door het warme water in de plassen voor de zee en bleef huppelen en kwispelen. Puur genieten! 😀 Ondertussen ravotten maten Vino en Valéas in het water of dolven ze elk een put waarna ze elkaars put wouden innemen… Mannen 🙄

Zo koud het zondag was, zo zalig zonnig was het vanavond. 8)
Zo vol zenuwen en afgeleid Valéas gisteren was, zo volgzaam en ontspannen was hij deze avond. 😀

Annelies, Maria, Liesbeth, Virginie, Serge Gaus, kortom iedereen die me hielp en me telkens opnieuw met handen en voeten uitlegde hoe klikkeren werkt en hoe je daarmee het voorlopen en gespannen lopen afleert: dank jullie wel voor het engelengeduld!
Vandaag had ik écht het gevoel dat het werkt! 😀 Zelfs richting naar de zee! 😀 😀
Omdat ik het niet wil vergeten en deze super avond als stimulans wil gebruiken om te blijven oefenen, schrijf ik het hier neer. 🙂
Toegegeven: de superfijne stukjes hupple worst zaten er garantie voor iets tussen… 😉 Maar ook dat is een les die ik nogmaals leer. Moeilijke oefening vraagt super lekkere exclusieve beloningen 😛

Getagd: , , , , , , , ,

§ 3 Reacties op Teljoorlekkersdag

  • ramona1981 schreef:

    Hey Daphné & Valéas,

    Had even iets laten weten, dan had ik je foto’s doorgestuurd van jou en Valéas van de demo’s. Ik heb er enkele leuke, o.a. ook van ’t sokken uittrekken.
    Het speelmoment van Valéas en Yosca was tof om naar te kijken, hè. Daar hebben ze alvast van genoten.

    Knuffels en bonjourkes,
    Ramona & Yosca

    http://yosca.wordpress.com/

Geef een reactie

Wat is dit?

Je leest nu Teljoorlekkersdag voor Hulphond Valéas.

Meta

