Zo baasje zo hond

juni 19, 2010 § 4 reacties

Gisteren wandelden Eiko, Valéas, buurhond Vino, Vino’s bazinnetje door het bos naar Wenduine, zoals we wel vaker doen op vrijdag. Meestal wandelen we nog een stukje door de verkaveling en door het centrum van Wenduine naar de eerstvolgende ietwat toegankelijke tramhalte om dan de tram terug te nemen richting De Haan. Toen we aangekomen waren in het enige poeltje water dat het bos in de duinen rijk is, helemaal op het einde van het bos, bleek dat ik mijn handtas met buzzypas en gratis begeleiderskaart thuis had laten liggen. De viervoeters waren blij dat de losloopwandeling er nog niet op zat en het buurmeisje was blij dat ze kon meerijden achterop mijn rolstoel. Zo keerden we kwispelend te voet terug naar De Haan…

’s Avonds kropen Eiko en Valéas dan ook op eigen initiatief in hun bedje. Toen we gingen slapen, bleef Eiko onverstoorbaar doorsnurken. Daarin lijkt ze wel op haar baasje: ik slaap door veel geluiden heen, behalve gejank van de honden en de wekker. Valéas was ons nog gevolgd van de living naar de slaapkamer. Hij lag al in een bolletje op zijn kussen, toen Maarten hem liefdevol toedekte met een dekentje. Alles werd netjes toegedekt behalve het topje van zijn neus zodat hij nog kon ademen. Zo heeft hij het het liefste. Met wat gesmak vertrok ook hij naar dromenland waar Eiko al een heel bos had omgezaagd… Daarin lijkt hij dan weer op zijn baasje: ik slaap het best als ik helemaal onder het dekbed lig zodat ik niet wakker wordt van het licht ’s morgens. Ook mijn neus zit onder het dekbed: via mijn beademingsmachine krijg ik toch verse lucht!

Getagd: , , , , ,

§ 4 Reacties op Zo baasje zo hond

  • Sandra schreef:

    Leuk hoor spelen met vriendjes, ben ik ook altijd in voor
    maar onder een dekentje slapen…. Mij te warm!
    en vrouwtje moet ook niks over haar hoofd maar die heeft ook n iet zo’n adem geval dat kan ze gelukkig prima zelf.

  • arendje schreef:

    dat heb ik ook altijd gehad, zodra ik een geluid van de honden hoorde was ik wakker. Van andere geluiden werd ik niet zo snel wakker.

    Groetjes Arendje en Ponto

  • Paradis Ramona schreef:

    Hey Daphné, Valéas & Eiko,

    Wat een wandeling zeg!
    Gezellige boel daar bij jullie ’s avonds onder de dekens.
    Let wel op dat er niet te veel bomen genoeid worden hè, Eiko. 😉

    Knuffels en bonjourkes,

    Ramona & Yosca.

  • Maggy schreef:

    Lol de hond bedekken voort slapen?! Gelukkig wil Nox dat niet men assistentie zou lachen…. Ze hebben al werk genoeg om mij toe te leggen 😉

Geef een reactie

Wat is dit?

Je leest nu Zo baasje zo hond voor Hulphond Valéas.

Meta

