Samen stemmen

juni 13, 2010 § 13 reacties

Normaal houdt baasje op zondag een pyjamadag. Vandaag had iedereen snel kleren aan. 😮 Ook ik kreeg mijn vestje aan: klaar om samen op stap te gaan! Jippie! Werken! Op uitstap! 😀

Eens buitengekomen, staken we de straat over. We gingen het stembureau binnen dat was uitgerust met twee hellende vlakken. We schoven netjes aan in het rijtje – ik weliswaar achteruitlopend omdat ik de doorgang te smal vond – en kregen twee papieren. Ik herkende de mama van baas achter de tafels maar hield het netjes bij een stille ingetogen doch hartelijke begroeting op afstand, wat baas ten zeerste apprecieerde. We kropen samen in een stemhokje dat was uitgerust met een lagere tafel waarop mijn baas haar ding deed. Eens ze de papieren in de juiste dozen had gedropt, waren we klaar om… de straat over te steken en terug naar huis te gaan. 😕 😐 😡 Dit is nu toch wel de saaiste uitstap ooit. 😦

Hebben jullie al ooit zo’n ontgoochelend saaie uitstap meegemaakt als deze van mij vandaag?

Deze namiddag maakten we nog een wandelingetje in de velden wat meer in de smaak viel, zowel bij Valéas als bij Eiko en ikzelf. 🙂

Getagd: , , , , ,

§ 13 Reacties op Samen stemmen

  • Saskia en Yunah schreef:

    Ha die Valeas 😀

    Ook Yunah moest afgelopen week mee om te stemmen, het is ook maar zwaar voor de Nederlandse en Belgische hulphonden 😉 Gelukkig dat je later vandaag toch nog een lekkere wandeling hebt gemaakt en niet weer een stembureau binnen hoefde! Maar wel heeeeeel erg braaf dat je je baasjes mama zo ingetogen hebt begroet, klasse 😀

    Voor zo meteen, lekker slapen!

    Lieve groetjes,

    Saskia en Yunah 🙂

  • Rienke en Zoogle schreef:

    Ook Zoogle en ik zijn afgelopen woensdag wezen stemmen. Wij stemmen nooit op zondag. Waarom is niet helemaal duidelijk.De een denkt dat het ligt aan de streng christelijke partij de SGP. Zij zouden het niet goed vinden dat wij op zondg stemmen. Weer anderen zeggen, dat we op woensdag stemmen omdat de scholen dan ’s middags vrij hebben ende scholen dan gebruikt kunnen worden als stemlokaal. Ook wordt er nier op zaterdag gestemd, dit om de Joodse bevolkingsgroep tegemoet te komen, Op vrijdag is ook geen optie, dat is voor de moslims een bijzondere dag. Ook bij ons zijn er aangepaste stemhokjes. Wij hoefden niet ver. Even de straat oversteken en we waren er. In een zaaltje in een verzorgingshuis.

    Wij wensen jullie nog een fijne dag!

    Rienke en Zoogle

  • Hier was er gisteren ook heel wat te doen om dat stemmen maar we konden het vergeten wij mochten niet mee. Eerst dacht ik nog hmm ‘k wil ook zo’n hulpdekje als Ushka en Dyami maar hmm al dat werken lijkt ons er toch net iets te veel van dus laten we dat maar zo 😉

  • Maggy schreef:

    Nox was ook voorbeeldig en we kregen veel pos bekijks, ik koppelde het met een wandeling zodat het minder saai was.
    Hier was er geen verlaagd tafelke zodat ik met rolstoellift omhoog moest, maar al bij al was ik fier dat alles zo vlot liep op men alleen met Nox uiteraard, maar zonder assistente of ouders bedoel ik.

  • ramona1981 schreef:

    Hey Valéas,

    Ik ben ook met m’n baasje mee gaan stemmen gisteren.
    Je hebt absoluut gelijk, er is helemaal niets aan!
    Zo’n stemkotje is trouwens veel te klein voor ons tweeën, want m’n kont en staart staken eruit. 🙂
    Gelukkig zijn ook wij naderhand nog een leuke wandeling gaan maken.

    Vele bonjourkes vanwege Yosca!

  • Kirsten schreef:

    Whahaha, ja dat is inderdaad wel een van de meest saaie uitjes ooit! Gelukkig heeft je baasje het later weer goed gemaakt. 🙂

  • Hanna schreef:

    Haha, Valéas toch. Dan was het blitsbezoekje van sexy Liesel op zaterdag toch veel plezanter hé. :-p

  • Alma schreef:

    Wat omschrijf jij het toch allemaal mooi. Echt sta elke keer verwonderd je berichten te lezen. Ja hoor ik heb al wat leuks voor Toon gekocht. EN ik doe zijn verjaardag ook lekker over.. Haha dan maar wat later. Ik kon het afgelopen jaar ook niet vieren. Omdat ik toen geveilt was door de MRSA bacterie haha.. Dus ach Toon doet mij een beetje na. Gelukkig is hij alleen niet zo ziek.

    Lieve groetjes Alma

  • Joeri schreef:

    Al zoekend naar de verklaring van het chinees in de wetteksten over assistentiehonden ben ik eindelijk op je blog geraakt. Jouw teksten zijn super! Dit wordt een nieuwe aanwinst in mijn rss feed!

    Joeri

  • Sandra schreef:

    Wij zijn ook wezen stemmen. Ik mocht ook mee met mijn vrouwtje. Maar ook onze hulp was mee, was maar goed ook want ik alleen kon vrouwtje niet genoeg helpen daar in dat hokje, stemmen is niet echt vrouwtjes sterkste kant weet je maar aan gezien het wel heel belangrijk is heeft ze het wel gedaan. En ik deed mijn best.

  • Fenne schreef:

    arme Valéas, zo een saaie uitstap 🙂
    wij moesten hebben het voor Eclips ook moeten goedmaken door nog even langs de bakker te passeren :-))

Geef een reactie

Wat is dit?

Je leest nu Samen stemmen voor Hulphond Valéas.

Meta

