Baasje, het rijdend opstapje…

april 30, 2010 § 7 reacties

Sinds we aan zee wonen, helpt Valéas me eigenlijk bij een ander pakket taakjes dan vroeger op kot in Leuven. Hier zijn bijvoorbeeld veel lichtschakelaars die ik aan of uit wil. Die schakelaars staan eigenlijk niet echt hoog maar ik kan mijn armen niet meer zo hoog optillen. Nu staan die schakelaars ook buiten bereik van Valéas’ snoet en krassen op de muren als hij zou mikken met zijn poot, wil ik écht niet. Daarom rijd ik er voor met mijn rolstoel zodat de voetplanken de ideale opstap vormen voor Valéas. Zo gaat het licht met gemak uit zonder krassen op de muur!
Onlangs installeerde Maarten ook de printer op een stekker met afstandsbediening. Sindsdien kan ik ook documenten afdrukken als hij niet in de buurt is om de printer aan te zetten. De printer spuwt echter de bladeren bovenaan uit: ik kan er moeilijk aan. Valéas kan er zelfs net niet aan als hij op mijn voetplanken staat… Het lukt ons echter prima als hij op mijn schoot komt staan met zijn voorpoten! Hij neemt het pakketje papier tussen zijn lippen en geeft het af in mijn handen… Super netjes! Mijn super super super lieve schat…

And hup!

Taking the papers

Take the papers

Holding the papers

Handing over the papers

Getagd: , , , ,

§ 7 Reacties op Baasje, het rijdend opstapje…

  • Miss Poedel schreef:

    Wat een onwijs goed idee om je voetsteunen als opstapje te gebruiken, die ga ik zeker onthouden! Ik heb ook de pest aan al die krassen overal… Je moet mijn deuren hier eens zien. de voorgangers van Evy hebben ze al aardig toegetakeld….
    (ik heb één deur die helaas aleen maar met spingen dicht en open kan ivm het moeilijk in het slot blijven)

  • Op de één of andere manier komen je RSS-feeds hier niet binnen (fout zal hier liggen, denk ik), vandaar dat ik nu pas al je laatste berichtjes zie.

    Geweldig slim ben je Valéas, echt top!!!

    Duurt het niet lang om hem dat dan aan te leren?

    • Daphné schreef:

      Oei… ik had ook soms dat probleem bij bloglines. Nu bij de reader van google werkt het wel goed.

      Eens zijn euro gevallen is, kan hij ’t erg vlot.
      Als ik vraag om het licht aan te doen, zoekt hij sowieso naar een knop. Als ik me ervoor zet, hem op mijn voetplank vraag en dan zeg het licht aan te doen, staat hij er eigenlijk al vlak voor of naast dus kan ie niet veel meer missen.
      Om de bladeren uit de printer te halen: ik moest inderdaad even sturen om te tonen wat ik wou. Ik wees het dan even aan met de laser pointer. Nu weet hij al: als baasje daar een knie vraagt en dan apport zegt, wil ze die blaren…

  • […] zee. Ze fotografeerde hoe Valéas papieren uit de printer vist en in mijn handen dropt. Ik vulde het berichtje van vorige week dan ook aan met enkele verduidelijkende en vertederende foto’s! Klik en […]

  • Miss Poedel schreef:

    he leuk nu zie ik ook de foto’s erbij
    die zag ik eerder niet. Gave foto’s hoor

  • grietsblog schreef:

    Waaaaaaw, superhond Valéas.

  • […] hulphond is een héél flexibel hulpmiddel. Ik legde al uit dat ik op andere locaties andere hulp nodig heb die Valéas héél vlot opneemt. Zo leerde Valéas in het ziekenhuis vlotjes […]

Geef een reactie

Wat is dit?

Je leest nu Baasje, het rijdend opstapje… voor Hulphond Valéas.

Meta

