Hulphond opent ook de gordijnen!

maart 7, 2010 § 16 reacties

Jullie weten allemaal dat een hulphond deuren opent, wel sinds kort opent mijn hulphond Valéas ook de gordijnen! 😀

Het sluiten van de gordijnen lukt me zelf, het openen amper. 😦 Ook Valéas kreeg de gordijnen niet open door aan de stof zelf te trekken: het bed en het bureau staan voor ons allebei in de weg. 😕 Toen hadden we een goed idee: we maakten bij elke gordijn een touw vast aan de middelste ring, staken het door de andere ringen en maakten een knoopje op het einde. 8) Na wat oefenen trekt Valéas zo de gordijnen open. Het filmpje toont ongeveer de vijfde keer dat hij de gordijnen opent: ik moet hem nog knal voor het touwtje plaatsen, hem met mijn stem sturen en het touw aanwijzen met de laserpointer. Je ziet zo écht nog zijn euro vallen “ah dat wil je baasje!” 😀 Zoals altijd geldt de regel ‘oefening baart kunst’. Ik was gewoon zo trots op mijn schatje dat ik het nu al heb gefilmd en op de blog plaats ook al moet de routine er nog in komen.

Zie je hem genieten? 🙂 Nieuwe dingen aanleren vindt hij zo geweldig! 😀
Let ook op Eiko’s gastoptreden als curieuze toeschouwer… Ze komt wel eens piepen, maar gaat eigenlijk snel weer uit de weg en Valéas doet dan gewoon door met zijn taak.

Met dank aan An die het filmpje super mooi maakte! Ik zag hier in het filmpje van Grayling hoe goed ze dat kon… An en Grayling: dankuwel voor het filmpje zo mooi te maken!!! Véél beterschap en puzzelplezier!!!

Getagd: , , , ,

§ 16 Reacties op Hulphond opent ook de gordijnen!

Geef een reactie

Wat is dit?

Je leest nu Hulphond opent ook de gordijnen! voor Hulphond Valéas.

Meta

