Met de tram naar de kapper!

februari 21, 2010 § 4 reacties

Gisteren gingen we op stap met de tram. 😀 Oh boy had ik er zin in! Elke keer de trein stopte, stond ik beleefd recht om mensen en vierwielers door te laten. Ok ik geef toe, ik was ook benieuwd of we er al waren… 😳 Na de zoveelste halte bleef ik gewoon dicht tegen de rolstoel geplakt liggen. Na twintig haltes gingen we er dan toch af. Tien minuutjes goed doorstappen door de winkelstraat… en we kwamen aan bij de kapper!
Ik was héél blij Charlie terug te zien en hoopte stilletjes dat mijn vrees ongegrond was. Charlie wou echter niet spelen en voor ik het wist, stond ik op de tafel. Borstelen en knippen, al goed en wel maar dan vloog ik plots met mijn klieken en mijn klakken in het bad. 😡 Daar ben ik nu eens écht niet blij mee en dat hebben ze gehoord. 👿 Na het bad kwamen die rottige haardrogers. Ik hou niet van dingen die lucht blazen of zuigen. 😦 Zeker niet als ze het gemikt hebben op mijn oren of mijn edele delen! 😥
Nog wat geborstel, geknip, véél gebabbel van de dames en een zalige hoofdmassage later, mocht ik eindelijk van tafel! Normaal mag ik dan altijd even spelen met Charlie, maar die verstopte zich nu in zijn bench. Hij vertrouwde mij precies niet meer. 😦 Slim als ik ben, ben ik mooi uit zijn buurt gebleven zoals hij wou. Na een hele poos had hij door dat ik meende wat ik zei: ik zou hem geen pijn doen, ik wou gewoon keigraag spelen! De baasjes zeiden dat we beiden héél goed en duidelijk hondentaal praatten maar toch duurde het precies héél lang eer Charlie me begreep en geloofde. Eens Charlie overtuigd was, moesten we eigenlijk allebei dringend plassen en spelen met een volle blaas gaat niet. 😕
Toen we buiten kwamen was het al donker. Charlie en zijn baas gingen nog even mee wandelen. Eens we allebei eindelijk onze overvolle blaas hadden geledigd, mocht ik met Charlie een beetje verderop spelen in een grote zandbak met verkeersborden en een grote kraan in het midden! We speelden enkele keren keileuk tikkertje – man wat is die Charlie snel! 😯 – maar meestal gingen we gewoon samen snuffelen zoals maten samen doen hé.
Op de terugweg ben ik niet meer bij elke halte rechtgestaan… Eens thuisgekomen ben ik recht mijn bed in gedoken nadat ze me nog maar eens over mijn bol wreef en bewonderend zei hoe zacht ik wel was en hoe lekker ik wel rook. 🙄 Eens Maarten mijn dekentje over me had gelegd, ben ik met een diepe zucht-kreun naar dromenland vertrokken…

Getagd: , , , ,

§ 4 Reacties op Met de tram naar de kapper!

Geef een reactie

Wat is dit?

Je leest nu Met de tram naar de kapper! voor Hulphond Valéas.

Meta

