Allo! Met Valéas!

februari 19, 2010 § 13 reacties

Een groot voordeel aan een hulphond – vergeleken met elk ander hulpmiddel – is dat hij door zijn uitgebreide basisopleiding vlot nieuwe taken leert. Alhoewel mijn beperking nu relatief stabiel is, is mijn omgeving dat niet! Een jaar geleden was ik nog een studente, op kot in Leuven. Nu ben ik aan het werk en wonen Valéas, Maarten en ik aan zee! En Valéas? Die geniet samen met mij van de nieuwe taken die we samen aanleren.

Sinds we aan zee wonen, hebben we een draadloze vaste telefoon. Het ding kreeg een vaste plaats: in zijn lader op het bureau. Valéas kent het commando om op het trapje te gaan, de telefoon vast te nemen en hem naar me te brengen van in zijn opleiding bij Hachiko. Sinds kort kent hij ook een all-in-one commando om naar het bureau te gaan, op het trapje te gaan staan, de telefoon uit de lader te nemen en hem naar mij te brengen.

Stel er draait iets in mijn wielen, mijn rolstoel geeft de geest of ik zit onder de douche en Maarten valt flauw, kortom wat er ook gebeurt, Valéas kan nu de telefoon tot bij me brengen zodat ik om hulp kan bellen!

Eens die telefoon ook rinkelt, leer ik hem de telefoon op te nemen! Hij is – na wat oefening – zeker rapper dan mij… Verschiet dus niet als je belt en er wordt opgenomen met WOEF!

Getagd: , , , ,

§ 13 Reacties op Allo! Met Valéas!

Geef een reactie

Wat is dit?

Je leest nu Allo! Met Valéas! voor Hulphond Valéas.

Meta

