53…

februari 10, 2010 § 10 reacties

Toen hulphond Yunah dit berichtje op haar blog plaatste, was ik erg verbaasd… Zo een berg speelgoed! 52 stuks… Beetje bij beetje werd ik echter razend benieuwd hoeveel speelgoedjes Valéas eigenlijk de voorbije tweeënhalf jaar verzamelde in zijn mooie piratenschatkist.

Valéas' piraten schatkist

53 stuks speelgoed vonden we terug in Valéas’ speelgoedkist. Valéas keek aandachtig doch enorm verbaasd toe hoe Maarten alles uitstalde voor de foto…

All Valéas toys...

De Planet Dog Old Soul Orbee-Tuff Ball is Eiko hier vergeten toen ze op vakantie was. Ook roze Kong Snugga Wubba is vorig jaar hier komen logeren… Valéas is gek van die Snugga Wubba’s en Eiko stond haar roze exemplaar af aan hem toen we thuis waren in het weekend en we Valéas’ Snugga Wubba op kot waren vergeten… Ook een van de twee Icare speelgoedjes was van Eiko maar ook dat bleek écht niet zo haar ding.
Anderzijds is zijn rode ikea bal met noppen (zus van dino bal en zachte blauwe bal) momenteel zoek.

zachte blauwe bal, rode bal met noppen en dino bal

Conclusie: Valéas heeft 53 speelgoedjes in zijn schatkist maar bezit er eigenlijk 52… Hij krijgt af en toe iets, maakt niks stuk (enkel zijn vriendjes knabbelen soms graag op zijn super leuk speelgoed… hé Xtra en Yankee?) en verliest amper iets waardoor zijn piratenschatkist nu een mooie verzameling geweldig speelgoed bevat! Prima voor zo’n superflinke hulphond als Valéas die zoooo graag speelt! Net zoals zijn e-vriendinnetje Yunah!

Welke heeft hij het liefst? De vier fluitende vogeltjes vindt hij geweldig (danku Bentley om hem zijn eerste te geven), zijn Snugga Wubba’s zeult hij overal mee, zijn Planet Dog Buddies zijn ook zéér gegeerd (zeker bij bezoek, hé Deos?) en last but not least zijn ballen… Hij is gek op zijn grote Ikea voetbal, zijn Planet Dog soccer ball (met Anne-Catherine uit Amerika overgevlogen) en baseball, de hoop tennisballen, zijn oranje bal die Kwiek voor hem kocht, zijn twee dino ballen en natuurlijk zijn Planet Dog Orbee bal (met Stephanie uit Amerika meegekomen)!

Valéas speelt echt graag met zijn buddies, snugga wubba’s, vogeltjes, schijven en ballen… Op het tapijt liggen dan ook vaak enkele stuks speelgoed. Volgende missie = leren opruimen? Valéas leren alles in die schatkist te steken in plaats van alles eruit te zwieren?

Door het filmpje van Jeanette en hulphond in opleiding Beer (die blijkbaar dezelfde Ikea voetbal als Valéas heeft en die even geweldig vindt) gisteren te zien, sta ik te popelen om een tweede poging te starten om dit aan te leren! Tips zijn welkom!

Getagd: , , , ,

§ 10 Reacties op 53…

  • Miss Poedel schreef:

    Speeltjes tellen met een pup in huis…. wat een dolle boel zal dat worden. zal ik het eens proberen????

  • Mireille schreef:

    Hey Daphné

    Super leuke blogs en ik toon je blogs vaak aan anderen

    Je doet het prachtig en met veel overgave, dit maakt het o zo leuk om te lezen 🙂

    Doe zo verder xxx

  • Maggy schreef:

    Peis dat Nox er nog meer heeft, maar hij bijt er wel vaak stuk waardoor er soms in de vuilbak vliegen, hier zitten de meeste speeltjes in een soort hangmat aan de muur speciaal om speelgoed in te gooien. Maar kvind die kist wel veel mooier je moet er natuurlijk ruimte voor hebben e…
    Tja tzijn als kinderen e rotverwend 😉

  • Saskia en Yunah schreef:

    Hoi Daphne,

    Yunah had hetzelfde als jouw Valeas. Als ik “apport” gebruik, dan wil ze het me per se aangeven, dat hoort nu eenmaal bij dat woord. Dus heb ik Yunah een ander woord aangeleerd, “vast”. Dit betekent voor Yunah dat ze iets in haar bek moet vasthouden zonder het me te geven…alleen maar vasthouden dus. Daarnaast had Yunah in haar opleiding het woord “laisse” al geleerd, oftewel “loslaten”. Dus toen ze eenmaal het commando “vast” kende, ging ik met haar naar een doos, emmer, wasmachine, la…wat dan ook. Dan legde ik een speeltje naast de doos en gaf het commando “vast”. Yunah pakte het dan in haar bek en hield het gewoon vast zonder me het speeltje te willen geven. Vervolgens wees ik met mijn vinger in de doos (of la of wasmachine of emmer, etc) en zei met zachte stem “laisse” en meteen daarna met vrolijke enthousiaste stem “in” zodat ze het woord “in” zou gaan verbinden met “loslaten”. Als ze dan het speeltje losliet EN het viel in de doos, dan werd er natuurlijk luidkeels gejubbeld en brokjes gevoerd. Ikzelf zal ook altijd dat wat Yunah goed doet, met de stem belonen. Dus dan riep ik helemaal in de gloria…”Goed in Yunah, goed in”. Zodat ze goed begrijpt waar het om gaat… Ik hoop dat het zo duidelijk is. Anders geef je maar een gil, dan zal ik proberen het duidelijker ut te leggen…

    Veel succes!

  • […] gingen we aan de slag. Wie weet lukt het zo om Valéas aan te leren iets in een mand te droppen? Na de gouden tip van Saskia en Yunah zijn we toen deze winter gaan oefenen. Hij kan ‘vast’ prima en ook ‘los’ […]

  • Kameleon toys schreef:

    Leuk om te zien dat honden ook zo lekker kunnen spelen!

  • […] , de taak waardoor ik van dit commando begon te dromen – want “in de piratenschatkist” is de lang […]

  • […] uitzoeken wie van ons de baas nu wel was. Mijn witte lieverd had binnen een mum van tijd de mooie piratenkist geplunderd. Val jongen, gij hebt enorm veel […]

  • […] beloofd, waagde ik voorbije dagen nogmaals een poging om Valéas te leren een voorwerp in een bak te […]

Geef een reactie

Wat is dit?

Je leest nu 53… voor Hulphond Valéas.

Meta

