Ondertussen…

december 15, 2009 § 5 reacties

Sinds we aan zee wonen, gingen Valéas en ik al vaak samen met de trein naar vergaderingen in Gent, Leuven, Roeselare, enzovoort en dat maakt ons beiden vermoeid doch gelukkig. We zijn bezig, we maken plezier en we zijn samen op stap!

Twee weekends terug gingen Maarten, Valéas en ik helpen op de kerstmarkt in Brugge. We konden echter pas later vertrekken dan verwacht, moesten nog enkele boodschappen doen onderweg én zijn erg lang verloren gereden en gelopen in Brugge zelf… Toen we eindelijk toekwamen, waren Bento, Spirou, Popeye en baasjes al aan het opruimen… Tijdens het opruimen herkende Valéas plots een van de aanwezige gastgezinnen. Tijdens een uitwisseling was hij namelijk twee weken gaan logeren bij het gastgezin van Vino (en Suffix en Airco) die ook kwamen helpen op de kerstmarkt. Bernadette was eerst verbaasd en overdonderd door zijn enthousiaste samba dans en de leiband die ze als cadeau in haar handen kreeg geduwd… Toen ik haar zijn naam verklapte, wist Bernadette meteen wij hij was en toen ik zei dat ze hem gerust iets mocht vragen, gaf hij op commando een stevige poot en genoot met volle teugen van de langverwachte herkenningsknuffel!

Dit weekend kwam Antoon op bezoek met hulphond in opleiding… Deos! Donut en haar klasgenootjes zijn twee weken op logement bij het gezin van een ander lid van de D-roedel zodat ze véél verschillende indrukken opdoen! Deos leerde al mee op café gaan in ’t Smiske, logeerde in Gent én ging wandelen in het bos met een volleerde hulphond en zijn baasje op vier wielen! Alhoewel hij wat onwennig en kleinzerig deed tegenover de dolenthousiaste Valéas die hem allah-is-groot-gewijs uitdaagde om mee te komen spelen, was hij héél flink en gehoorzaam!

Deos proud!

Deos posing

Valéas and Deos

Deos in Valéas' bed

Deos and Valéas

De Sint kwam langs en bracht een leuke gingerbread buddy voor Valéas en een buddy met streepjes voor Eiko! Ze kregen ook elk een leuk fleece deken met hondenbotjes. Danku Sinterklaasje!

Op 7 december 2009 overleed Chassis. Zij was jaren de trouwe hulphond van Kristoff en genoot nadien van een luxe pensioen terwijl haar maatje Opium a.k.a. Beer de job overnam en Kristoff overal begeleidde en hielp. Mijn innige deelneming…

Eiko, Opium, Chassis and Fado

Op zaterdag 26 december gaat het kerstcafé door in De Heide in Merelbeke! Wij zijn van de partij! Komen jullie ook genieten van de glühwein, verse soep, warme chocomelk, jenever, warme wafels, oliebollen, hotdogs, tombola en de prachtige foto’s in de fotowedstrijd?

Onderstaand filmpje gaf me massaal veel inspiratie om Valéas nieuwe dingen aan te leren… Veroorzaakt het bij jullie ook die onweerstaanbare drang? Alvast een zalig kerstfeest!

Getagd: , , , ,

§ 5 Reacties op Ondertussen…

  • Sandra schreef:

    He hallo….

    Hier een berichtje uit het buurland van een poedelfreak….
    Ik ben helemaal bij! ja ik zie poedels op je site. hoe kan je me nog blijer maken 😉

    Maar haha ik zal even reageren op je blog. Wat een geweldig puppy, mooie kleur! Leuk dat ze op bij je op visite kwamen en Valeas wat ben je toch weer een goedzak om zomaar je nieuwe bed af te staan. Lief hoor.

    De Sint heeft je maar goed verwent hé… hier is ie ook alns geweest, Hij had prachtige poedel halsbanden voor Tommy en Evy. Dus doe lopen nu met Poedels om hun hals. Alsof ze nog niet genoeg poedel waren….

    He en uh veel plezier op de kerst instuif!
    Ik ga eens effe stel kijken naar die foto’s!

  • Maggy schreef:

    Mooie foto’s en filmpje maar die boom zelf doen dat geloof je toch niet ?! Dat apporteren da wel uiteraard. Tja van Chassis is heel spijtig maar ze heeft toch 14 gelukkige jaren gehad en staat nu in schoon potje bij Kristoff thuis.

  • […] zeult hij overal mee, zijn Planet Dog Buddies zijn ook zéér gegeerd (zeker bij bezoek, hé Deos?) en last but not least zijn ballen… Hij is gek op zijn grote Ikea voetbal, zijn Planet Dog […]

  • […] Ik ging net als Airco volledig uit mijn dak toen Jozefien, gastmama van Suffix, Vino en Airco aankwam. Ik heb namelijk jaren terug twee weken bij hen mogen logeren en dat was mega tof! Die twee weken vergeet ik nooit meer! […]

Geef een reactie

Wat is dit?

Je leest nu Ondertussen… voor Hulphond Valéas.

Meta

