Eurodogshow 2009: de buit!

november 16, 2009 § 12 reacties

Dit weekend vertoefden we de hele tijd op eurodogshow! We ontmoetten véél bekende gezichten en hondjes en hebben vééél gebabbeld… We gaven vier demo’s waar Valéas telkens prachtig werkte maar toch weer telkens enkele keren de aap uithing en het publiek goed liet lachen zoals toen hij een toertje in de erering ging lopen en ik knalrood werd…
De verkoop van de warmtekussentjes is mooi gestart op eurodog! Wie er eentje wil, laat gerust een berichtje achter en dan proberen we af te spreken hoe het ter plaatse te krijgen! Wie reeds eentje kocht: geniet ervan en stoef er maar goed mee als reclame 😉

Net zoals vorig jaar gingen we weer shoppen… We kochten 2 doggybags ‘siesta’, eentje voor thuis en eentje voor aan zee, telkens passend in de mooie rieten mand waarin het voorbije jaar slechts een miserabel oud tapijtje lag! Valéas en Eiko genieten met volle teugen van hun nieuw kussen: ze zijn er gewoon met geen stokken af te krijgen. Valéas kreeg ook dit jaar een slipketting die zijn haren niet zwart zou kleuren en hopelijk deze keer langer dan 6 maand mee gaat. Deze namiddag kochten we ook nog ons eerste vetbed en hielpen de Sint uitzoeken wat de brave hondjes dit jaar zouden willen…

Hier showt Eiko hun nieuwe doggybag in de mooiste mand van het huis.
Eiko on the new doggybag

En als Eiko er niet in ligt, geniet Valéas ervan… Stiekem let hij goed op of Eiko het niet merkt want zij is de baas onder hun twee.
Valéas on the new doggybag

Zondagnamiddag ontmoetten we een hele toffe dame! Zij doet aan para-agility, een sport die Valéas en ik wel graag zouden beoefenen… Momenteel is er echter geen hondenschool in de buurt waar ik zelfstandig kan geraken. De plannen blijven dus nog even in de kast liggen, maar genieten van dit filmpje kan zeker geen kwaad!

Update…

De doggybag werd een kittybag…
Juliet sleeping

Valéas wacht geduldig in de rij om ook eens in de mand te mogen…
Valéas waiting in line...

Juliet houdt alles in de gaten van op haar troon…
Juliet owns the doggybag...

Getagd: , , , ,

§ 12 Reacties op Eurodogshow 2009: de buit!

  • Xtra & Thibaut schreef:

    zijn jullie dan toch gezwicht voor een vetbed ?

    groetjes,
    nathalie

  • Maggy schreef:

    Heb hier ook zo een mand alleen iets minder duur denk ik als ik het zo opt zicht zie…. Net zoals bij u wordt dat hier ook vaak gebruikt door de poezen. Die sport met hond is idd heel tof, dacht dat Sandy het ook deed, je zit met hetzelfde prob als ik vervoer, alleen denk ik dat jij daar binnenkort vanaf zal zijn in de toekomst.
    En euh ivm die kersepitjes ik wil er 2 zoals vorige keer, kan je daarvoor zorgen, kan wel niet tot op hachiko mss kunde het aan Myriam meegeven die woont ook in Lokeren of als je het zelf eens wil binnensteken?!

  • Leen schreef:

    De mand ziet er heel comfy uit :-).
    Eiko en Valéas, geniet ervan!

    Flyball is denk ik ook super… Paar dagen geleden met iemand gepraat die dat deed met haar honden. Zalig!

    Leen & Yankee

    • Daphné schreef:

      Flyball overweeg ik eigenlijk niet… ’t is niet erg afwisselend en ze moeten niet echt nadenken of luisteren, gewoon SNEL zijn en voor die bal gaan… En ik wil hem niet nog harder focussen op ballen en vliegende zaken, maar juist leren luisteren naar mij en mijn aanwijzingen opvolgen…
      2 jaar terug op de bellewaerde dogdays was er flyball demo vlak bij ’t Hachiko standje: die honden blaften keiiiveel qua opwinding… En blaffen én opgewonden zijn, dat is nu niet echt ’t goei voorbeeld voor mijn verbale en soms te nerveuze Valéas… *bloos*

  • Sandra schreef:

    wat een gave doggybags zeg!

    Ik heb Suzan Rekveld in het voorjaar met Joep mogen bewonderen op de agility baan. Echt prachtig. Hier heb je dat ook niet in de buurt hoor….
    Lijkt mij ook fantastisch

  • […] 2010, zalige start! Gepubliceerd op januari 3, 2010 Op stap , Uitgespookt Leave a Comment Iedereen heeft wel enkele voornemens voor 2010… Mijn belangrijkste voornemen is om mijn schatjes en mezelf op een gezond gewicht te krijgen/houden en gezond te leven. Ik neem me ook voor om – van als het praktisch haalbaar is – aan sport te doen met Valéas: para-agility! […]

  • Hey Da’s Susan, leuk die woont bij mij in de buurt! Ik hoop dat het je gaat lukken want het is erg leuk om te doen. Zelf ben ik er niet goed in, helaas.

  • Stien schreef:

    Prachtige foto reeks van Valéas op zijn bed met kussen onder zijn hoofd. Nee..die ziet er absoluut niet verwend uit 😉

  • […] demonstratie verliep vlot. Valéas toonde netjes wat hij allemaal kan en ging deze keer géén victorie toertje doen in de erering . Ook Eiko deed mee aan de demo! Ze leerde het publiek dat hulphonden op pensioen gaan als ze niet […]

  • […] enkele weken gaan we naar de hondenschool. We gingen agility leren zoals voorgenomen. Op aanraden van de trainers startten we bij de basis: zo leerden we hun […]

  • […] de nieuwe Permobil rolstoel met uitermate elegante zitting én een demonstratie para-agility !!! Anderhalf jaar geleden toonde ik jullie dit filmpje. De voorbije maanden zijn we op de hondenschool stap per stap aan het […]

Geef een reactie

Wat is dit?

Je leest nu Eurodogshow 2009: de buit! voor Hulphond Valéas.

Meta

