Nagel geschuurd…

oktober 3, 2009 § 3 reacties

Deze ochtend keek iedereen plots kei bezorgd naar Eiko en mij na onze ochtendlijke pitstop… De keuken lag namelijk vol plekjes bloed! De zoektocht naar de bron was van korte duur: mijn nagel was iets te ver afgeschuurd doordat ik te snel was vertrokken met mijn ontbijt in gedachten… Iedereen dacht natuurlijk dat ik me ook pijn had gedaan. Gelukkig had baasje meteen door dat de zenuw in mijn nagel helemaal niet geraakt was. Zenuw intact = geen pijn!
Eens ik mijn poot had opgepoetst met mijn tong, was het bloeden ook ongeveer opgehouden. Mijn goede zorgen konden hen echter niet bekoren: er ging toch een verbandje rond. Er is namelijk een klein spleetje in mijn nagel waardoor ik me zou bezeren als ik ergens zou blijven haperen… Toen kwam baasje op het idee om gewoon één van mijn nieuwe schoentjes aan te doen om die nagel te beschermen. Niet fijn! Zo kon ik mijn poot niet meer netjes houden!

Valéas' new boots: the floor was freaking HOT!

In de namiddag gingen we naar de braderie zoals gepland! Mét schoentjes. Baasje dacht dat afleiding van die nagel en schoen me wel deugd zou doen. Voor we vertrokken kreeg ik echter ook aan mijn andere voorpoot een schoen! Om rugpijn te voorkomen omdat ik nogal asymetrisch liep met één schoen ofzo… Nu ja, winkelen is leuk, met of zonder schoenen aan!

Eens thuisgekomen, gingen de schoentjes af waardoor ik mijn nagel weer mooi proper kon maken… Morgen komt de dierenarts mijn nagel herstellen, beloofde ze. Gelukkig maar, want ik hoorde baasje vertellen dat we maandag voor het werk met de trein naar Leuven gaan om te vergaderen! Leuven… Hopelijk zie ik mijne maat Barney terug…

Update: vandaag gingen we op bezoek bij tante dierenartse… Zij knipte het gescheurde stukje nagel eraf en dat deed wél pijn! Nadien kreeg ik er wel een mooie roze zelfklevende zwachtel rond…

Valéas and his pink bandage

Foot and bangaded foot.

Getagd: , , , ,

§ 3 Reacties op Nagel geschuurd…

Geef een reactie

Wat is dit?

Je leest nu Nagel geschuurd… voor Hulphond Valéas.

Meta

