Van Frankrijk naar de zee…

juli 17, 2009 § 1 reactie

De vakantie in Frankrijk was héél leuk! Mooi weer, niet snikheet, 3 buien, véél zon maar toch voldoende wind en af en toe wat wolken: kortom ideaal. Eiko genoot van de zon, Valéas ging op ontdekking in de tuin, ging eens kijken naar de ezel van de buren, ging even in zijn privé opblaaszwembadje liggen en ging dan garantie iemand verfrissen met zijn flinke shake… We bezochten bovendien bijna elke dag een stad of dorpje waar Valéas flink wandelde met actieve Daphné en Eiko rustig mee kuierde met Florence met haar pijnlijke voet of papa… De laatste dag bezochten we Bordeaux waar de zon toch iets te hard scheen en Maarten de hitte uit de grond voelde komen door zijn sandalen heen. Valéas’ gevoelige voetjes indachtig, kreeg hij zijn hippe schoentjes aan.. Na even tölten als een Ijslander of toch eerder sluipen zoals Tom en Jerry dat doen, liep hij braaf mee. Een half uurtje later picknickten we in de schaduw en lieten we zijn zweetvoetjes verluchten, keerden we de koelband om en verfristen we hun pootjes en hals met het restje drinkwater dat ze niet meer op kregen… Daar de volgende straten schaduwrijk waren, probeerden we het verder zonder schoenen met succes. Met schoenen hadden we toch écht veel bekijks… Nu liggen ze in de rugzak tot de volgende hete vloer of de volgende route vol pekel en grijze sneeuw langs de baan. Foto’s en meer anekdotes volgen nog!

Nadat we maandag Juliet hadden opgepikt van haar luxehotel, vertrokken we dinsdag naar de zee met een lange tussenstop in Gent om solden te doen… De buit was echter slechts schaars: 2 paar lange roze superzachte sokken – jaja nog een paar, en ’t zijn zalige – en de driemaandelijkse ontworming voor de honden… 70% van de winkels in Gent centrum was namelijk niet toegankelijk voor een elektrische rolstoel en die winkels die wel toegankelijk waren, was écht niet veel soeps of totaal niet mijn stijl. Het is een schande hoe ontoegankelijk de winkels er zijn. De meeste winkels hebben één grote trap die eigenlijk makkelijk overbrugbaar is met een hellend vlakje. Die moeite wil men echter blijkbaar niet doen en ik kan niet naar binnen om hen er aan te herinneren. Soms ligt er wél een hellend vlak maar dan ligt er nog een trap voor of achter waardoor ik de winkel dan toch niet binnen kon. De sadisten… Ik voelde me een halve bedelaar, telkens wachtend voor de trap met mijn twee hondjes braaf aan mijn zijde… Het lichtpuntje van die dag: we kwamen Katrien en hulphond Sumo tegen in de Zara – niet toevallig daar het een van de weinige toegankelijke winkels was – waarmee we héél gezellig babbelden terwijl Maarten en Katrien haar dochter boven rondkeken daar de nieuwe liften in de Zara te smal zijn voor een rolstoel. Ook Katrien viel de ontoegankelijkheid op en ook zij kreeg er de kriebels van…

Woensdag gingen we naar de markt aan zee en kochten massa’s lekker en gezond fruit. Nadien spraken we af met Sandy en Kwiek! Ook Gitte en Vitesse waren op vakantie in Nieuwpoort en dus van de partij! Valéas en Vitesse herkenden elkaar overduidelijk. Hun gesprek ging denk ik ongeveer als volgt “Woeeaaaa!!! Mor seg! Wat doen jullie hier!!! Das zooo lang geleden dat we jullie zagen! Hoe is dat nog met jullie? Ge ziet der écht goed uit! Hopelijk willen onze baaskes nog wat kletsen want ik ben echt zooo blij van u weer te zien! Goh, seg, wie had dat gedacht van u hier te zien…” enzovoort. Hun blik, staarten en hele lijfje spraken boekdelen…
We wandelden 12 kilometer en Eiko kon eigenlijk nog goed mee! Verbazingwekkend hoe goed ze nu is sinds ze voeding krijgt met supplementen voor de gewrichten! We sloten de avond af op het strand: de vier kameraden even alle duivels loslaten terwijl hun baasjes met een glimlach op het gezicht in de avondzon van op de metalen platen in de verte toekeken en zagen dat het goed was… Sandy, Gitte en companie, dankuwel voor de superleuke dag! Eiko, Valéas, Maarten en ik hebben er écht van genoten…

Donderdag, vandaag, deden we het rustig aan… We gingen een groot uur shoppen in Knokke – omdat de winkels daar veel vaker géén drempels voor de deuren hebben – en we vonden er twéé paar ballerina’s voor mij!!! Eén paar in blauw en een paar in écru: voor een keer dat ik in schoenen pas én ze waren niet duur én nog massaal in solden, kocht ik meteen twee paar! Ik ben zoooo blij! Thuis peuterde Maarten er nog de zooltjes uit waardoor het ene knelpuntje op mijn grote teen meteen verdween! Ik ga er zooo hard mee pronken!!! Nu ze alleen nog inlopen zodat ze de vorm van mijn voet wat aannemen… *grapje*

Getagd: , , , ,

§ Een Reactie op Van Frankrijk naar de zee…

Geef een reactie

Wat is dit?

Je leest nu Van Frankrijk naar de zee… voor Hulphond Valéas.

Meta

