€5 gevonden…

mei 7, 2009 § 6 reacties

Maandag zag ik plots €5 onder mijn voeten door passeren onderweg naar de les! Muntstukjes vond ik al vaker daar ik altijd goed naar de grond kijk om niet in putten, glas, vuil of van drempels te rijden, maar €5 nog nooit! Ik draaide me om op het fietspad daar het op dat uur erg kalm was en keek nog eens goed… Ja écht zomaar een briefje van €5! Geen portefeuille noch eigenaar in de buurt te bespeuren… Dan is ’t voor Hachiko hé!

Nu beseft u als lezer waarschijnlijk niet volledig waarom die €5 voor Hachiko is… Al enkele jaren staat op ons kot een spaarpotje dat integraal naar vzw Hachiko gaat. Gevonden muntstukken, overtollig ros geld, kleine donaties van vrienden, al dat geld is voor de spaarpot! Vzw Hachiko gaf mij al twee hulphonden, dit is ’t minste dat ik kan terug doen. Bovendien had ik dat briefje van €5 niet eens kunnen oprapen zonder trouwe hulphond die me altijd vergezelt en helpt waar nodig met een fiere kwispel!

Momenteel staat een zelfgeplooide spaarpot – uit een of ander studentenpakket – op barsten op mijn bureau. Vele vrienden staken er reeds hun rosse centjes, gevonden centjes of ander geld in, net zoals wij! Ik mocht hem al intapen met plakband daar hij zijn muntstukjes niet meer voor zich wou houden… Nieuwsgierig hoeveel erin zit? Als hij vol is, scheuren we hem open en gaan we tellen… U mag dus gerust helpen hem zo snel mogelijk vol te krijgen wanneer u hier eens passeert!

Getagd: , , , ,

§ 6 Reacties op €5 gevonden…

  • Maggy schreef:

    Tof, ik doe dat niet als ik ooit eens iets vind, maar ik stort wel elke maand mijn bijdrage, zo draag ik men steentje bij. Plus ga ik af en toe naar hhc en evenementen waar ik ook geld toesteek voor een tombela of eten en drinken of ik doe demo’s waardoor men mensen lokt die dan terug iets geven…
    Moest ik welstellend zijn zou ik veel meer doen, maar als alleenstaande die alleen woont enz moet je ook een beetje opletten wat je doet.

  • hanne schreef:

    Misschien kunnen we een weddenschap houden over hoeveel er in het spaarpotje steekt als het vol is!!
    10 cent per gok! En wie er het dichtst bijzit, … tja, dan moeten we nog een aantrekkelijke prijs vinden he! 😉

  • Hai Dapnhe en viervoeter,

    Wat goed zeg! En wat een mooie, leuke foto’s van je trouwe metgezel!

  • Sandra schreef:

    Zo dat is nog eens mazzel hebben. geld ligt niet voor het oprapen laat staan 5 euro! Vind het een geweldig idee je geld dat je vind aan de st te doneren. je heb zo gelijk. Zonder je maatje had je het mooi moeten laten liggen…. daar meot je toch ook niet aan denken hé!!!

  • […] meer geleegd… Het spaarpotje slikte donaties van kotgenoten, vrienden en kennissen als de briefjes en muntstukken die we op straat […]

Geef een reactie

Wat is dit?

Je leest nu €5 gevonden… voor Hulphond Valéas.

Meta

