Valéas (l) demo’s!

maart 18, 2009 § 3 reacties

Het is – weer al eens – te lang geleden dat ik hier ons doen en laten neerpootte, waarvoor mijn oprechte spijt… Ik laat Valéas aan het woord. Hij kan ’t vandaag duidelijk beter uitleggen dan ikzelf en heeft er blijkbaar goesting in!

Doordat de lente er duidelijk aan komt en de zon zich meer en meer laat zien, hebben we allebei duidelijk meer energie! Dan kiest het baasje plots een andere weg en komen we mijn vriendje Barney soms tegen en gaan we ravotten in het park! Of gaan we naar links in plaats van naar rechts en moet ik plots helpen mijn jasje en leiband uit te doen en mag ik rennen en ploeteren en snuffelen en vooral genieten… Die eerste drie doet het baasje niet, maar het laatste des te meer!

Op 7 maart deden we eens iets totaal anders: baasje had beloofd om op het verbondsfeest van KVG in Ronse samen met mij voor vzw Hachiko een demonstratie te geven. Gelukkig was Maarten, de bevallige kassier ook van de partij en wouden Spirou en hun baasjes komen helpen om het allemaal uit te leggen en mee te demonstreren…
Ik heb een super lekkere koek opgeraapt waarbij ik het publiek toch even in spanning liet… Ik heb namelijk even goed geknabbeld vooraleer ik baasje de koek – goed bekwijld – uit mijn mond liet vissen. Laat u niet vangen: als ik het had willen opeten, was ik gewoon gaan liggen of had ik een stap achteruit gezet. Als ik het afgeef en nadien snel doe wat ze vraagt, mag ik het bekwijlde koekje toch opeten.
Vervolgens heb ik een lamp opgeraapt die Maarten nadien in de kast draaide waarna ik 310 keer het licht aan en uit heb gedaan met mijn neus zodat het publiek het zeker gezien had!
Het deeltje waar ik moet blijven liggen no matter what wordt wel elke keer moeilijker. In het begin kreeg ik enkel een tennisbal net niet tegen mijn kop – juist ervoor zodat ik er bijna instinctief achteraan moet. Tijdens de zomerdemo’s samen met Pistache mochten kindjes uit het publiek me van mijn plek proberen lokken met koekjes! Als er puppy’s of jonge honden aanwezig zijn op de demo die nog niet leerden om te blijven liggen, mogen zij samen met hun baasjes stoorzender zijn en lopen ze voor ons neus te spelen met een super leuk touw ofzo… Natuurlijk is het op de meeste demo’s een samenraapsel van alle mogelijke enorme verleidingen om mij van mijn plekje te lokken en ’t baasje te doen blozen… Op deze demo kreeg ik een bal net niet tegen mijn kop, koekjes op tien centimeter van mijn neus, lieve woordjes van Maarten, vijf kindjes die me kwamen lokken en last but not least Spirou en zijn baasje die een wandeling maakte rond mijn plekje en plots gewoon over mij sprong! Ik heb het – letterlijk en figuurlijk – gewoon over me heen laten gaan. En dat was blijkbaar héél flink!

Op zo’n demo doen we nog véél meer! Spectaculair hé? Gelooft u me niet?
Op zaterdag 18 april zijn we samen met Pistache, Spirou en co te gast op de opendeurdag van het dierenasiel De helpende pootjes in Wortegem-Petegem. We geven verschillende demonstraties in de loop van de namiddag en bemannen en -honden ondertussen een standje waar we al uw vragen kunnen beantwoorden en u iets kan kopen om vzw Hachiko te steunen zodat ze nog vele mensen en honden zo gelukkig kunnen maken als mijn baasje en ik. Er is bovendien ook de niet te missen verkiezing van de leukste asielhond en adoptiehond, kinderanimatie, eten, drinken en verschillende andere standjes met demonstraties! Tot dan?

Getagd: , , , ,

§ 3 Reacties op Valéas (l) demo’s!

Geef een reactie

Wat is dit?

Je leest nu Valéas (l) demo’s! voor Hulphond Valéas.

Meta

