De lente komt eraan…

maart 2, 2009 § 1 reactie

Sorry voor de stilte… Een korte update.

  • De laatste zondag van de lesvrije week gingen we uit curiositeit even langs op de opendeurdag dogfrisbee van de Fame’ous Freestylers in Drongen. Zoals ik al vreesde, kon ik de frisbee slechts een meter ver gooien… De techniek had ik echter wél snel onder de knie. Grrr soms suckt het even hé… Oh ja, wie weet wat er nog komen zal en lukken zal!
  • De maandag nadien startten de lessen opnieuw. De eerste week was gevuld met lessen, hulp regelen voor, tijdens en na de lessen, hulp op kot regelen, cursussen bijeen zoeken, keuzevakken kiezen enzovoort. Natuurlijk werd dit hectische gedoe afgewisseld met lange wandelingen met Barney en Yasuko door weer en wind, ’s middags of ’s avonds laat, om even uit te waaien…
  • Valéas leerde opnieuw een kleine opdracht… Doordat Maarten een klein touwtje aan de rits van mijn zitzak bevestigde, kan Valéas me nu helpen om mijn zitzak open te doen indien ik het te warm heb! Ik moet hem natuurlijk nog heel wat aanwijzingen geven en hem aanmoedigen om in de juiste richting te trekken, maar het lukt keer op keer sneller! Ik ben trots op mijn superwoef!
  • Vandaag vroeg Yasuko of ik na de les niet meteen wou gaan wandelen met haar en Barney. Daar de lente die zich duidelijk aankondigde, maakten we er – onbewust – een extra lange wandeling van! We waren duidelijk niet de enigen die van het mooie weer wouden genieten: we kwamen wel drie andere vriendjes van Valéas tegen! Tipsy de oude witte herder was blij Valéas terug te zien, Kazan de mechelse herder was blij dat Valéas minder snel liep dan haar zodat ze als eerste het tennisballetje bereikte en Victor de franse bulldog ging helemaal uit zijn dak toen hij ons zag en rende als een gek door de bladeren achter Valéas en Barney aan… En de baasjes genoten met volle teugen… Tot Valéas ergens vis vond en besloot een poging te wagen die geur voor eeuwig en altijd in zijn vacht en muil te verankeren.
    Update: 1000x dank voor die gouden tip van zwitsal baby talk poeder die ik me ineens weer herinnerde. De geur is nu weer draaglijk!
§ Een Reactie op De lente komt eraan…

Geef een reactie

Wat is dit?

Je leest nu De lente komt eraan… voor Hulphond Valéas.

Meta

