Volle vakantie!

februari 7, 2009 § 3 reacties

Maandag had het aan zee zo hard gesneeuwd (zeker 5 cm!) dat we toch niet meer gaan wandelen zijn… Eiko was al redelijk moe en we wouden graag vroeg naar Leuven vertrekken daar het ’s avonds zou gaan regenen en vriezen = een gevaarlijke combinatie…

Dinsdag rustten we samen uit op kot terwijl Maarten was gaan werken. Over de middag gingen we in het park even ravotten met Dennis de dobermann tijdens de middagpauze van zijn bazinnetje die samen met ons afstudeerde als Bio-ingenieur! Valéas en Dennis hebben zich samen super geamuseerd terwijl Eiko rustig haar neus achterna ging, ons van verre in ’t oog houdend waardoor ze wel altijd braaf volgde. Zalig zo met mijn twee schatjes even op stap gaan! Het lukt bovendien om alleen – zonder hulp – met Valéas én Eiko aan de riem te gaan wandelen!!! We hebben – na wat gesukkel – de truuk gevonden: Eiko loopt aan de buitenkant aan een riem van 1 meter die voor Valéas borst gaat of op zijn rug ligt. Zo raken ze niet in de knoop.

Woensdag gingen Maarten, Eiko, Valéas en ik op bezoek bij Saar en Julie en hun roedel! We maakten een wandeling met Duc, Brego, Bailey en Haya en iedereen heeft zich écht geamuseerd! Brego was zo lief en kwam héél dicht bij me zodat ik hem kon knuffelen… Haya en Valéas hebben enorm geravot, als Bailey Valéas niet helemaal meer voor zich had gereserveerd! En Duc? Ducje vond Maarten’s kontknuffels zalig… Bij hen thuis ontmoetten we ook Ice, Paco, Artan en Zoë die stuk voor stuk schatjes waren! Zalige roedel hebben jullie dames! Echt!

Donderdag vertrokken we na de gebarentaal les meteen terug naar zee. Na de les kwamen de leraar en een klasgenootje even mee naar de auto om Eiko te ontmoeten. Ze waren erg verbaasd dat Eiko goed gehoorzaamde terwijl ze eigenlijk ongeveer volledig doof is… Ik gebruik natuurlijk buiten het verbaal commando ook altijd dezelfde gepaste houding, mimiek, plaatsing, leibandhoogte, gebaar, enzovoort waardoor Eiko meestal perfect weet wat ik bedoel. Ik was op mijn beurt erg verbaasd dat ik eigenlijk ongeveer alles wat ik wou zeggen, heb kunnen uitleggen in gebarentaal!!! Zalig! Stijn en Valerie, nu ga ik écht beginnen durven gebaren hoor!

Vrijdag en vandaag, zaterdag maakten we een zalige wandeling op de dijk terwijl de viervoeters los op het strand hun duivels mochten loslaten. Ze bleven echter wel heel netjes dicht bij de dijk… Toen Maarten richting de zee wandelde, volgden ze hem gelukkig wel! Ze gingen pootje baden, renden heen en weer aan de vloedlijn, speelden met enkele andere honden en genoten met volle teugen terwijl ik mee genoot van op de dijk… Plots kwam Valéas van verre richting de dijk gestormd! De trappen op, even rondkijken en daar kwam hij recht op me af! Ik beloonde hem natuurlijk superhard! Achteraf bleek dat Maarten hem had gezegd dat het tijd was om even “ga naar uw bazin” te doen wat Valéas de superhond blijkbaar begrepen had alhoewel we dat nog nooit oefenden! Vandaag gingen Stephanie en Sabine met de honden richting zee en kwam Valéas zelfs spontaan terug naar mij eens hij uitgewaaid was! Ik ben echt apetrots op hem!
En Eiko? Eiko had de kolder in de kop en gedroeg zich als een hondje van zes jaar terwijl ze er eigenlijk al twaalf is… Nu ligt ze natuurlijk wel te pitten op Valéas’ dikke zachte reusachtige fatboy terwijl Valéas dan verplicht is om op haar dunner fatboytje te slapen dat maar half zo groot is…

§ 3 Reacties op Volle vakantie!

  • Maggy schreef:

    Drukke dagen, vele hondjes, tja wandelen met 2 is mogelijk, deed ik ook al vaker wel vermoeiend na een tijd. Ale vind ik toch?! Moest ik kunnen zou ook gebarentaal leren, of beter opnieuw leerde het lang geleden al eens maar ben het beetje vergeten. Vind dat wel interessant.

  • Hoi Dapnhe,

    Ben je geslaagd? Of weet je dat nog niet? Leuke verhalen weer op je blog.

  • mieke verstraete schreef:

    Daphne, mij lijkt het dat jij talent en geduld genoeg zou hebben om een “volledige”, een “volwaardige” gebarentaal voor honden te ontwikkelen.
    Ik heb soms geen zin om luidop aan Mil “zit en blijf!” te zeggen wanneer hij hier in de hal zijn leiband moet omkrijgen, en als ik dan gewoon een bestraffende wijsvinger kort en krachtig op en neer beweeg, begrijpt hij dat ook als “zit en blijf”. Dat is makkelijker en sneller dan met woorden!

    Wat goed voor Eiko dat hij op die manier minder last heeft van zijn doofheid.

Geef een reactie

Wat is dit?

Je leest nu Volle vakantie! voor Hulphond Valéas.

Meta

