Inhaalmaneuver

december 1, 2008 § 2 reacties

  • Vorige week zondag maakten we ’s avonds laat nog een sneeuwwandeling samen met Barney… Zalig! Jammergenoeg was het al redelijk donker waardoor de foto’s niet lukten…
  • Tijdens de week kwam mama Eiko oppikken. Eiko was héél blij om mama terug te zien maar bleef nadien heel stilletjes in haar mandje liggen, hopend dat mama haar op kot zou vergeten, wat mislukte… Duidelijke regels, vele losloopwandelingen en hopen knuffels van iedereen – iedereen is gek op haar – maakten dat Eiko hier een zalige vakantie had! Een energieke jonge Valéas en een ouwe hardhorige Eiko combineren was niet simpel en eiste meer energie dan verwacht… Ondanks dat mis ik haar wel… Het is hier echt stil!
  • Vrijdagavond gingen we naar oma waar de Sint langskwam. Terwijl Eiko iedereen verleidde om nog een extra knuffeltje te krijgen en deed alsof ze niks hoorde wanneer men haar probeerde weg te sturen, bleef Valéas netjes naast me liggen zoals het een hulphond betaamt. Zelfs wanneer Dia ons snel enthousiast kwam begroeten – en hij natuurlijk even ‘hallo’ terug mocht zeggen – bleef Valéas redelijk rustig – zijn vier poten stonden nog op de grond… Ik ben trots op m’n schatje!
  • Zaterdag maakten we soep die we ’s avonds op het hulphondencafé verkochten ten voordele van vzw Hachiko. De soep smaakte, de kas werd gespijsd en Valéas kreeg van mij een voorraad ontworming, ontvlooiing en een nieuw jasje daar hij het vorige opnieuw véél te snel versleten was door nonchalant in zijn nek – en dus op zijn jasje – te krabben.
  • Straks gaan we nog eens een lange wandeling maken in het bos. Even uitwaaien zal deugd doen…
§ 2 Reacties op Inhaalmaneuver

  • Maggy schreef:

    Ja 2 honden tis vermoeiend e, had ook al geregeld een (hulp)hond op loge daarmee dak het weet.
    Schoon e die nieuw jasjes, heb ook zo ene gekregen voor mijn verj (die nog komt) en omda Nox bijna 5j bij me is, gaf ik feestje en toen…. Enfin ze zijn wel mini voor de grote honden onder de hulphonden toch, vind ik.
    Binnenkort komt de dierenarts ook voor groot onderhoud hier (ontwormen en ontvlooien doe ik elke maand), alleen is da hier 1 hond, 2 katten en 2 cavia’s, gelukkig krijgen we binnenkort ons nieuwjaarsgeld 😉

  • fotomart schreef:

    Jammer dat het hulphondencafé zo ver van Leuven is. Anders zou ik graag eens binnenspringen. Effe over en weer naar Merelbeke is me toch wat ver.

Geef een reactie

Wat is dit?

Je leest nu Inhaalmaneuver voor Hulphond Valéas.

Meta

