Huwelijk van Hilde en Miche

november 9, 2008 § 3 reacties

Gisteren gingen we naar het huwelijk van Hilde en Miche, penningmeester en voorzitter van Hachiko!
We waren – naar de normen van de tweebenige en vierwielige hier – super vroeg opgestaan, waren keimooi opgekleed, haren in de plooi en bovendien ook nog op tijd vertrokken. We kwamen ook net op tijd aan, op de verkeerde plek… Baasje was helemaal euforisch toen ze na veel rondrijden en zoeken, twee gele hondjes – die capes vallen op! – zag: eindelijk hadden we het gevonden! Toen bleek echter dat Zero en Alix met hun tweebenigen ook op zoek waren… Na een poosje samen verder gezocht te hebben, vonden we het eindelijk, en bleek het huwelijk in het districtshuis al voorbij te zijn… Hilde, Miche en Pistache kwamen net buiten en ze straalden alle drie… Nadat de tweebenigen en vierwieligen elkaar proficiat hadden gewenst en Pistache en ik elkaar proficiat hadden gesnuffeld, maakten we een zalige wandeling door het kei mooie park… Ik werd helemaal euforisch toen bleek dat de hele bende vierpotigen met Pistache mocht gaan racen door het park zonder die vierwieligen en tweebenigen aan onze zijde! Mijn mooie jasje ging uit en daar ging ik dan! Ik was super flink en gehoorzaam en kwam prima terug toen mijn vierwielige me riep. Alleen had ik mijn instinct niet kunnen bedwingen: ik kon niet weerstaan aan die zalige modderplas die niemand anders blijkbaar had gevonden… To bad for them!
Na een schoonheidsslaapje onder een tafel met kleine Binca tegen mij aan, was ik al helemaal droog. De restanten van het modderbad vlogen dan ook met gemak van mijn blonde lokken toen ik me even die hondse shake deed voor we de kerk binnengingen. In de kerk waren meer vierpotigen dan ik ooit samen had gezien in een kerk: 15! Na de mis deed ik nog een schoonheidsslaapje… Doordat ik mijn hoofdje liet rusten op de rolstoel van Kwiek zijn baasje, palmde hij mijn achterwerk in als hoofdkussen en palmde Binca zijn buik of bil in als slaapplekje… Zalig zo slapen – op en – onder vriendjes…
Tijdens het feest sliep ik samen met Goodwill, Iago, Rasta en soms Binca onder een tafel terwijl diegenen boven de tafel – naar ’t schijnt heel lekkere dingen – aten. Na het eten werd er veel gedanst. Hilde en Miche begonnen met hun openingsdans die zooo mooi was… Buiten vierwieligen en tweebenigen gingen ook vierpotigen op de dansvloer! Annelies bleef maar dansen met Zero in haar armen, Sumo leidde zijn baasje de hele dansvloer rond, Goodwill walste in de armen van zijn baasjes Regi en Cathy en ook Speedy en Nadia dansten gezellig samen! Gelukkig hield mijn baasje het bij een liedje drummen – en kriebelen en krabben en masseren – op mijn kopje en nadien even dansen met mijn grote zachte oren! En ongeveer rond dat moment vielen mijn oogjes toe. Ik lag toen toevallig half op de dansvloer waar iedereen gelukkig mooi rond me danste. Ik ben de hele tijd blijven slapen behalve toen ik even naar de auto wandelde waar ik weer insliep, naar mijn mandje wandelde en opnieuw sliep tot lang na het uur waarop de tweebenigen en vierwieligen hier normaal op zondag uit bed komen.
Het was fantastisch! Danku Hilde, Miche en Pistache dat we erbij mochten zijn! Nogmaals proficiat… Het was echt prachtig!

Getagd: , , , , ,

§ 3 Reacties op Huwelijk van Hilde en Miche

  • Kim & Olly schreef:

    Dat lijkt me een erg leuke dag te zijn geweest! En Olly zou vast continu wakker zijn geweest, haha, een ZEER alerte lab hier :). Dat heb je top gedaan Valéas!

  • Maggy schreef:

    Lijkt de moeite geweest te zijn, ik was niet gevraagd dus ging ook niet… Tja je kan niet overal zijn zeker?! En of uitgenodigd zijn. Ik had dan ook andere plannen gemaakt, ben men vroegere vriend die overleden is (nu al 14j) gaan bezoeken aan zen graf en heb op men metekindje van 4j gepast, een hele karwei zo een klein kind, maar ale de dag nadien kon ik rusten.
    Komen er geen foto’s van de trouw?

  • Saskia en Yunah schreef:

    Wow, die Valeas….wat kan die goed slapen zeg, hahahaha… En zo hilarisch dat Valeas nou net altijd die ene modderplas moet vinden 😉 Maar leuk hoor dat jullie naar zo’n bijzondere bruiloft zijn geweest 🙂 Zal vast een hele belevenis geweest zijn om dat te mogen meemaken.

    Iedereen weer uitgerust nu?

    Liefs,
    Sas en Yunah 🙂

Geef een reactie

Wat is dit?

Je leest nu Huwelijk van Hilde en Miche voor Hulphond Valéas.

Meta

