Start van het nieuwe academiejaar

september 23, 2008 § 5 reacties

Sinds zondag zijn we op kot en ontmoeten we de nieuwe kotgenootjes, leggen hen uit hoe omkadering werkt, enzovoort.
Sinds vandaag zijn ook de lessen begonnen… Deze ochtend trokken Valéas en ik helemaal naar het centrum. Vorige jaren had ik meestal vlakbij mijn kot les. De lessen van de master in management gaan door in het centrum waardoor we er toch wel 20 minuutjes langer over doen. Gelukkig hebben we niet zo veel les als in ons eerste jaar bio-ingenieur! Vier of vijf dagen in de week een half uur heen en een half uur terug voor twee of vier uur les en zo heeft Valéas ook zeker genoeg beloop per dag! Plus nog de wandelingen in het park en het bos… Spieren dat hij gaat kweken!
Vandaag heeft mijn zus Flo me binnen geholpen: ze kende het gebouw en het eerste vak was een keuzevak waar ik echt niemand kende. In de pauze ging iedereen schoorvoetend kennismaken met elkaar. Ik zat echter vast vooraan daar de aula met trappen is. Enkele studenten waagden hun kans: Valéas keek met zo’n lieve blik de aula in dat ze het niet konden weerstaan. We aten ’s middags met zus, haar vriendje Alex, hun vriend Benoit en Maarten in “het academisch kwartier” daar een uurtje later de volgende les alweer begon. Daar in die les de meeste studenten van de master aanwezig waren, introduceerde ik mezelf kort en lanceerde een oproepje naar mijn medestudenten. Door Valéas – en voordien Eiko – kan en durf ik nu al enkele jaren zelf van het kot naar de les te rijden – vroeger kwamen medestudenten me op kot oppikken en zetten ze me na de les ook weer af. De vele zware deuren van de gebouwen openen, het uittrekken van mijn jas en het uithalen van mijn gerief, kan hij echter (nog) niet. Hierbij helpen dan binnenkort enkele medestudenten die reageerden op de oproep die ik deed!

En last but not least: mijn nieuwe schoentjes! Starring the shoes, Valéas en ikzelf!

My new shoes!

My new shoes!!!

Getagd: , , , ,

§ 5 Reacties op Start van het nieuwe academiejaar

Geef een reactie

Wat is dit?

Je leest nu Start van het nieuwe academiejaar voor Hulphond Valéas.

Meta

