Als we op stap gaan…

juli 21, 2008 § 1 reactie

Daar er hier momenteel weinig te beleven valt, is het hier een beetje stiller dan anders. Ik zit te werken, zwoegen, zweten, prutsen, zuchten, … aan mijn thesis en Valéas helpt waar hij kan. Doordat Valéas hier is, trekken we er minimum om de andere dag eens even op uit. Vrijdag gingen we mee boodschappen doen in de Dehlaise waar we in de solden een opblaasbaar zwembadje op de kop konden tikken voor Valéas. Vandaag gingen we een groot halfuur wandelen – lees crossen, modderworstelen, zwemmen en op de koop toe nog iets opvreten – met Bentley en co. Zo is Valéas moe en tevreden en is mijn hoofdje weer wat lichter en zonniger…

Ook wanneer we op stap gaan, helpt Valéas me met enkele van die duizend-en-een kleine dingen die hij voor me doet. Bart Rötgens, student fotografie, nam enkele maanden terug twee reeksen foto’s van Valéas en mij. De onderstaande foto’s komen uit de tweede reeks.

Voor we op stap gaan, trekt Valéas sinds enkele maanden de deur mooi toe, zonder zichzelf er nog tussen te steken door de verkeerde richting uit te trekken… Daar we telkens op stap vertrokken indien hij de deur mooi in het slot trok, had hij héél snel door hoe het moest. Eens die routine helemaal ingebakken zat, werd er iets aan toegevoegd. Ik had graag het licht uit gehad als ik vertrok, kwestie van onze ecologische voet- en pootafdruk te minimaliseren. Daar we nog steeds op stap gingen nadat hij het licht uit deed en de deur dicht trok, ging ook dat steeds vlotter. Vroeger duwde hij net zo vaak op de lichtschakelaar – met tussenin telkens een blik naar mij van “is het zo goed?” – tot ik zei dat het goed was en hij met zijn voorpootjes van het bed mocht komen. De schakelaar is namelijk een dubbele schakelaar voor twee lampen met twee knoppen die elk aan en uit kunnen. Sinds kort heeft hij slechts één welgemikte neusafdruk tegen die schakelaars nodig om beide lichten uit te doen… Ik ben trots doch verbaasd… Legt hij de link met het licht dat uit moet zijn voor we vertrekken of vond hij uit dat we vertrekken als de knopjes allebei naar boven zijn?

Close the door

Als we thuiskomen doet hij diezelfde deur weer open. Tegenover een jaar (!!!) geleden is hij al veel verbeterd in het mikken op de klink. Meestal doet hij de deur dan ook supernetjes open zoals op de foto!

Open the door

Getagd: , , , ,

§ Een Reactie op Als we op stap gaan…

Geef een reactie

Wat is dit?

Je leest nu Als we op stap gaan… voor Hulphond Valéas.

Meta

