Unlucky day

juli 8, 2008 § 16 reacties

Ik ben net terug van Cara. Nadat ik in hun mechano-wagen – een golf – mocht plaatsnemen en alles zo goed mogelijk werd aangepast, bleek ik dat ik niet sterk genoeg ben om de meest gevoelige stand van hun speciaal fietsstuur voldoende te kunnen draaien. Het werd dus een “neen”. En daarvoor moest niet eens een gaspedaal worden ingedrukt. Ik ben ontgoocheld, triestig en begrijp niet goed waarom men me hoop had gegeven. Ben ik nu echt zoveel minder sterk dan anderen die ik ken die wel – aangepast – mogen rijden? Zowel Maarten als ik waren verbaasd dat hun servostuur slechts zo zacht kon gezet worden…
Positieve kant van de zaak: dat is dan 100.000 euro – bedrag auto + aanpassingen – uitgespaard!

Update: ik geef niet op, maar laat het hele auto-rijden-gedoe nu wel even rusten. We komen er wel, one way or the other… En waar “er” ligt, dat ligt ook nog niet vast…

Getagd: , , , ,

§ 16 Reacties op Unlucky day

  • Kim & Olly schreef:

    Wat jammer! Maar met die centjes kan je idd al eens iets leuk doen, later een aangepast huisje kopen of bouwen ofzo :).

  • Goya schreef:

    oW, da’s een enorme tegenslag zeg.

  • Leen schreef:

    Hey Daphné,

    ik kwam toevallig op je supermooie website terecht… Of die van Valéas… Ik las net je berichtje van CARA… Ik ben er zelf ook moeten gaan voor mijn spierziekte. Als je wil, mail je me even.

    Groetjes

    Leen

  • Maggy schreef:

    Voor ons is idd geen stuur mogelijk, in mijn tijd (toen ik inlichtingen nam) zouden ze auto van Nederland laten overkomen met een knuppelbesturing, (beetje als van uw rolstoel) voor een stuur hebben we idd te weinig kracht…
    Bizar dat ze dit niet voorstelden aan u, zo verschillend zijn we niet! Het kan dus wel als je maar genoeg betaald en evt in Nederland auto gaat halen om het te leren en proberen! Niet direct opgeven zou ik zeggen en verder informeren, zolang je (veel) betaald kan heel veel…

  • Josie schreef:

    Dikke tegenslag… Wel rottig, eerst hoop hebben en dan weer de grond ingeboord… Verschiet ook wel van die prijs, 100 000 euro, wie kan er dat betalen? Ik alleszins niet!
    Hopelijk morgen weer een lucky day, en pak ondertussen die lieve blonde pluizenbol van je nog eens vast, die kan vast een beetje troost brengen?

  • Maggy schreef:

    @ Josie daarom rijden ook velen (zware) mindervaliden niet zelf door de prijs, ik kan het ook niet daardoor!!! De prijs kan stijgen en dalen naargelang je beperkingen.

  • Kristoff & Opium schreef:

    Met een zware handicap zijn er nu eenmaal altijd dingen die niet kunnen. Maar er zijn gelukkig veel dingen die je wel kan. En een chauffeur hebben is ook niet altijd slecht. 🙂

  • ntone schreef:

    mmm, dit vind k een echt stom berichtje!
    k had het zo graag anders gezien…
    K zal mss voor Maarten is een chauffeurs-uniform maken, inclusief hoed en handschoenen, dan kan hij je rondrijden als een prinses 🙂

  • cathy en Yves schreef:

    Kristof,
    Ik ben het volkomen met u eens, er zijn nog andere dingen in het leven. Wat niet let dat ik Daphne haar teleurstelling volkomen begrijp. En Maggy, je slaat nagels met koppen……waarom moet alles zo schandalig duur zijn? Auto moet al groter zijn om rolwagen erin te krijgen en dan nog de peperdure aanpassingen waar je mss wel een deel van terug krijgt als je eerst zelf de som hebt opgehoest.
    Belgie is zo scheef als het maar kan zijn
    Veel sterkte Daph

  • grietsblog schreef:

    Daphne,

    Ik vind het erg jammer voor je.
    Veel sterkte.
    Ik wist niet dat zoiets zo duur was.

  • Maggy schreef:

    @Grietblog, tja mensen denken maar al te vaak dat mindervaliden alles zomaar krijgen, niks is minder waar…. Uiteraard kan je ook niet elke handicap vergelijken, de mobiele gehandicapte zoals ik het dan noem, komen er goedkoper vanaf. Als je echt mobiel wil zijn (als zwaar gehandicapte) en zo normaal mogelijk wil leven dan moet je er heel veel geld tegen smijten wat de meesten niet hebben! Sommigen organiseren dan benefieten enz maar daar moet je uiteraard ook veel steun voor krijgen.

  • veronique schreef:

    Dag Daphné,

    Kijk, die auto is gewoon nog niet goed genoeg voor jou!
    De IT in de pc’s evolueert sneller dan die van de auto’s
    Maar jouw auto (met super IT snufjes )die komt er wel in de nabije toekomst dus…. niet opgeven!!
    xxxxxxxw

  • veronique schreef:

    Misschien een ineressante website.
    Er ZIJN alternatieven voor CARA

    http://www.site-supply.nl/dwarslaesie/algemeen/hulpmiddelen_en_tips/mobiliteit#autorolauto

  • […] Toen we met deze informatie op zak, gingen polsen bij Cara, was men er ‘erg blij’ me terug te zien. De regels waren veranderd: men gaat me opnieuw testen met zo’n aangepaste […]

  • […] donderdag gingen we opnieuw naar Cara. Deze keer ging het een stuk beter en vlotter daar de aanpassingen deze keer wél […]

Geef een reactie

Wat is dit?

Je leest nu Unlucky day voor Hulphond Valéas.

Meta

