Verzamelaar van overtollig haar

juni 10, 2008 § 1 reactie

  • Gisteren gingen we wandelen met Anne-Catherine, Véronique en Bentley. Bij de start kregen Ben en Valéas een cadeautje van Véronique: een frisbee! Opdat het ding nog oranje zou zijn voor het op kot toekwam, hebben we het wijselijk niet ingehuldigd in het bos ;-). Ben en Valéas hebben zich samen weer super geamuseerd: zij waren egaal zwart en wij grotendeels gespikkeld zwart doordat ze zich uitschudden net nadat ze heel flink op commando tot bij ons waren gekomen… Dank u Mieke om mij te ontdoen van mijn “valse sproeten” en A-C om Valéas weer ros te maken!
  • Vandaag bleek er toch véél haar rond te vliegen alhoewel de gang pas gisteren was gepoetst. Tijdens de middagpauze zou Maarten de kamer en gang dus even stofzuigen. Gelukkig volgde hij mijn advies op om eerst de hond eens te borstelen: de prullenbak zat meteen helemaal vol plukken haar die eruit vielen! De stijgende temperaturen, het gezonde modderbad en de daarop volgende douche hadden duidelijk zijn effect niet gemist… En zo maakten we komaf met Valéas’ verzameling van overtollig haar!
  • Als pauze’s introduceerde ik deze namiddag de frisbee bij Valéas. Binnenshuis vond hij het geweldig! Op het grasveld voor de blok liet hij de frisbee echter links liggen. Hij ging gewoon gezellig de gehele omgeving verkennen en stofzuigen. Alhoewel hij uiteindelijk altijd terugkwam, heeft hij me wel nogal kwaad gekregen. De frustratie sloeg om in triestheid, toen ik een half uur later vier achtpotige beestjes over zijn kop zag lopen die volgens A-C teken waren. Ook onder zijn oog zag mijn buurman er eentje zitten dat al aan het genieten was van het bloed van mijn hondje! Alle teken werden verwijderd en verpletterd en Valéas, mijn armen en voeten, zijn kussen, mat en het kot werden nogmaals van zeer dichtbij geïnspecteerd op teken… Zouden de lookkorreltjes vier van de vijf teken tegengehouden hebben van toe te happen?
Getagd: , , , ,

§ Een Reactie op Verzamelaar van overtollig haar

  • Chantal schreef:

    Hoi Daphne,

    Lang niet meer hier geweest! Alles goed?

    Wat rot dat Valeas zoveel teken heeft. Djuna heeft gelukkig nog geen teek gehad. En ik controleer haar dagelijks, omdat ik natuurlijk zelf door een teek rolstoelafhankelijk ben geworden. Ik doe bij Djuna elke maand frontline en dagelijks knoflookpilletjes. Het is niet bewezen dat knoflookpilletjes teken tegen houdt en er wordt zelfs gezegd dat het slecht is voor de hond. Maar het feit is wel dat Djuna nog geen 1 teek heeft gehad!

    Groetjes Chantal en Djuna

Geef een reactie

Wat is dit?

Je leest nu Verzamelaar van overtollig haar voor Hulphond Valéas.

Meta

