Teeeeeek

juni 7, 2008 § 5 reacties

Na de wandeling van gisteren, onderzocht ik verzamelaar Valéas zijn kop en hals tijdens de pauzes zeer aandachtig. Hij genoot stilletjes van al die aandacht en het lekkere gekriebel aan zijn hoofd. Jammer genoeg vond ik ook wat ik zocht: een teek… Voor het eerst heb ik mijn hond zelf verlost van zo’n parasiet met behulp van dit tekentangetje. Je moet dus écht niet sterk zijn om dat te kunnen ;-). Daar het beestje nog erg klein was en na het verwijderen niet bewoog – nadien plette ik het nog met het achterste van mijn stilo erbovenop -, ga ik er vanuit dat de frontline zijn dodend effect wel heeft uitgeoefend. Ik hoop dat de look zijn afstotend effect ook heeft uitgeoefend op alle andere teken die we onderweg tegenkwamen. De rest van Valéas harige lichaam wordt de komende dagen ook nog verschillende keren gecheckt door de kotgenootjes. Sommige kotgenootjes zijn bovendien héél blij dat ze hem zo eens mogen ‘bepotelen’: twee vliegen – hopelijk geen teken – in een klap! Een ander kotgenootje heeft zich dan weer volledig uitgeleefd op de teek die ik had gevangen: hij probeerde – op mijn aanvraag nadat mijn pogingen mislukten doordat het bereik van de lens van mijn fototoestel blijkbaar niet groot genoeg is – de teek zo duidelijk mogelijk in beeld te brengen. Ik vind het resultaat subliem! De cursus religie als achtergrond en het afgesleten latje als maatstaf zijn mijn idee.

Tick

Eind juni mag hij gelukkig al zijn volgende pipetje: eens hij terug beschermd wordt door advantix, zijn de teken hopelijk voltooid verleden tijd.

Getagd: , , , ,

§ 5 Reacties op Teeeeeek

  • veronique schreef:

    Heb Ben onmiddellijk ‘gevlooid’: gelukkig geen teken want dat vind ik onzeggelijk enge beestjes!
    Brrrrrrrrrrrrr !!!

  • Maggy schreef:

    Wat een vieze beest, ik vond nog nooit iets dergelijks bij Nox hoop alleen dat ik wel genoeg kan voelen en daardoor niks mis?!
    Tenzij hij echt nog nooit een had. Waar ik vanuit ga!
    Je zal wel blij zijn als die terug zen gewone ding mag nemen tegen die vieze dingens….

  • patrick schreef:

    Hallo,

    eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeek:-)

    Wij gebruiken beide producten door elkaar en toch hebben we dikwijls dikke gezwollen exemplaren.
    Permanente aandacht is vereist.

    Groetjes

  • Saskia en Yunah schreef:

    Ugh! Daphne!! Ik dacht tijdens het lezen en scrollen al steeds…als er maar geen foto van die teek komt….en ja hoor, daar was dan toch die teek 😦 Ik kan alles hebben, honden die al het eten er weer uitgooien op mijn bed, vanwege diarree niet snel genoeg buiten kunnen komen en de kamer die dan vol ligt…het maakt me allemaal niet uit 🙂 Maar teken…??? Die vind ik toch zo vreselijk smerig…ugh!

    Dus bedankt, hahahaha…en veel succes met de studie 🙂

    Saskia en Yunah 🙂

  • […] we ’s avonds even wandelen met Barney en Yasuko. Aan die wandeling hield Valéas geen enkele teek over!!! Blijkbaar werkt het pipetje Prac-tic dat hij – op aanraden van tante dierenartse – deze […]

Geef een reactie

Wat is dit?

Je leest nu Teeeeeek voor Hulphond Valéas.

Meta

