Ondertussen

mei 5, 2008 § 3 reacties

I love de zon! Maar ondertussen gebeurde weer vanalles…

  • Vrijdag werden Anne-Catherine, Valéas en ik gedouched tijdens onze wandeling. A-C en ik schuilden 3/4 van de tijd onder de bomen, maar waren toch redelijk nat. Valéas liep de hele tijd los, genoot met volle teugen en was supercontent: door al het schuilen duurde de wandeling véél langer dan gepland.
  • Zaterdag hadden Maarten en ik zin in een ijsje en zouden naar het centrum wandelen als pauze. We waren echter nog geen 10 minuten weg toen mijn rolstoel rare geluiden begon te maken: een van de achterwielen zwiebelde in de houder en protesteerde enorm. We vreesden allebei dat het achterwiel eruit zou vallen. Daar ik zonder – rijdende – elektrische rolstoel volledig hulpeloos ben en ik geen reservestoel wist zijn (mijn oude stoel gaf de geest volgens papa), reed ik héél voorzichtig terug naar het kot.
  • Daar het lawaai was geminderd en het wiel er nog aan stond, besloot ik zondag om toch even naar buiten te gaan om wat frisse lucht en zon te hebben. Het wiel protesteerde opnieuw steeds harder. Toen ik het kot opnieuw naderde, was het protest een hard gekraak om de zoveel seconden. Ik bleef toch nog even zalig buiten in het zonnetje plakken bij een kotgenootje…
  • Alhoewel ik zaterdag en zondag de firma van de rolstoel had gebeld, bleken ze deze morgen hun antwoordapparaat nog niet beluisterd te hebben… De service bleek volgeboekt te zijn voor vandaag. Morgen in de late namiddag – net voor of tijdens een verplichte les – konden ze langskomen. En als het wiel eraf viel? Ja dan zou het lukken om nog de dag zelf langs te komen… Daar ik liever geen lessen – en de zonnige rit naar de lessen – wou missen, door het stomme risico op een driewielige rolstoel, vertrok ik en probeerde me niks aan te trekken van het protest. Onderweg kwam ik Eddy de superwerkman van onze studentenwijk tegen: hij wist me meteen te zeggen dat het slechts de roulementen waren. Mijn wiel zou er niet afvallen en het roulement zou zowiezo moeten vervangen worden. Ik ging met een grote glimlach op stap en trok me helemaal niks meer aan van het protest! Eddy voorspelde wel dat het roulement steeds meer lawaai zou maken wat ik jammergenoeg al ondervond…
  • Via Sponzen Ridder vond ik dit: “how to hug a baby” voor een hond. Hilarisch!!! Ik kreeg het ooit per mail, bewaarde het, maar wist niet goed hoe ik het hier kon tonen. Dankuwel SR! En nu dit aan Valéas aanleren… Kan Billy het al? Heeft iemand tips? Ervaringen?
  • Gisteren ochtend leerde ik Valéas op enkele minuten tijd een nieuw commando: high five! ’s Ochtends was het nog een pootje geven in de uitgestoken hand. Tegen de avond gaf hij al een flinke lap op Maarten’s hand dat al redelijk hoog in de lucht stak! Het is een onnozel commando, I know, maar ik vind toch het geniaal!!! Een foto ter illustratie. Voor de clickeraars onder jullie hier meteen ook hoe je het je hond best aanleert.
    high five
Getagd: , , , ,

§ 3 Reacties op Ondertussen

Geef een reactie

Wat is dit?

Je leest nu Ondertussen voor Hulphond Valéas.

Meta

