Communiefeest…

mei 1, 2008 § 2 reacties

Vandaag waren we uitgenodigd op het communiefeest van het neefje van Maarten. Ik was superflink, zei men! We vonden het allemaal héél leuk.

  • De kindjes kwamen me aaien omdat ik héél flink bleef liggen volgens mijn baasje.
  • De volgende keer kwamen ze me aaien omdat ik héél flink het stukje brood dat ze in hun handje hadden, niet opat, ook al zwaaiden ze het voor mijn neus!
  • Ik vond het wel jammer dat ik geen knuffel kreeg voor die friet die voor mijn neus sprong en niet werd opgegeten…

Kindjes onder de vier jaar mogen Valéas wel aaien, indien ze het komen vragen. Dan geef ik Valéas een commando en helpen zij mij om hem te belonen omdat hij zo flink is. Het is een win-win-situatie: de kindjes leren omgaan met een grote hond en de grote hond leert rustig zijn bij kindjes.
Toen ze echter voorzichtig terugkwamen om nog eens te kijken naar de hond, hadden ze een stukje brood in hun handen… Valéas keek watertandend naar het broodje en vervolgens naar mij met een blik van “jaja, zeg het maar, ik mag er niet aankomen zeker?”. Nadat ik hem had verteld dat hij het stukje brood niet mocht aanraken, aaide het kindje Valéas voorzichtig over zijn rug… Flink hé?

Getagd: , , , ,

§ 2 Reacties op Communiefeest…

  • Chrissie schreef:

    Hoi, ik vind dat zo knap van ze hé! Mij zou het niet lukken als ze een reep chocolade voor mijn neus zou houden.
    Maarre even over mijn blog, hier in Drenthe zeggen ze tegen een grote hond ook een dikke hond 😉 Ik wist ook niet wat ik hoorde de eerste keer.
    Dus het klopt gewoon, Chester is een dikke hond, haha.
    Knuffeltjes van hier, Chrissie

  • Stien. schreef:

    Heel knap van Valéas!Maybe mag ook geaaid worden van kleine kinderen en nu is het al zo ver gekomen dat als ze een kleintje ziet, dat ze dan verschrikkelijk enthousiast begint te kwispelen. Met een blik in haar ogen van “toe, laat me even aaien door dat kleintje” kijkt ze me dan aan. Meestal laat ik het dan ook toe.Ik ben blij dat ze zo goed voor kinderen is en voor haar doen is ze er ook heel voorzichtig mee.

Geef een reactie

Wat is dit?

Je leest nu Communiefeest… voor Hulphond Valéas.

Meta

