Schrijfvakantie…

april 4, 2008 § 5 reacties

Maandag was mijn laatste dag op het labo: de praktische kant van mijn thesis is afgewerkt. Nu nog de rest verwerken en schrijven, schrijven, schrijven… In de late namiddag gingen Valéas en ik nog wandelen met Anne-Catherine, Eiko en Florian, de broer van kotgenootje Hanne, die superflink op Eiko had gepast terwijl Valéas en ik naar het labo waren. Voor we aan het fiets-vrije stuk van het park kwamen, liep Eiko heel flink mee met Florian terwijl Valéas al propvol energie zat omdat hij wist wat we gingen doen.

Were going to the park!!!

Eens ze echter los mocht, spurtte ze ervandoor om met Valéas alle geurtjes te gaan opsnuiven, elke konijnepijp te ontdekken en om op zoveel mogelijk plaatsen in de Dijle te gaan ploeteren…

Snif here, snif there, snif everywhere!

Florian and Eiko

Op de terugweg waren Florian – door astma – en Eiko buitenadem: Florian mocht achterop op de rolstoel terwijl Eiko zich niet wou laten doen en bleef spurten!

Tired?

Running as fast as possible!

Zowel Valéas en Eiko speelden dan nog superfijn samen met Quito, een zwarte hond die we tegenkwamen onderweg. Jammergenoeg besloten de jongeheer en iets-minder-jonge-dame zich nadien nog in iets vies te gaan rollen waardoor de stank echt niet te harden was eens we thuis waren. Ze werden bijgevolg op kot getrakteerd op een grondige afspoelbeurt in de douche met A-C en een stevige afdroogbeurt van Florian. Zowel Eiko, Valéas als Florian hebben we de rest van de avond niet meer gehoord…

Dinsdag gingen we naar Cara om te testen indien ik in auto kan leren rijden en welke aanpassingen in zou nodig hebben indien het mogelijk zou zijn. Ik was heel nerveus: een neen betekent dat ik op dat vlak afhankelijk blijf van anderen, een ja houdt in dat het mogelijk is om te leren rijden. Het echt leren rijden, een peperdure volledig aangepaste auto kopen en alleen de baan op gaan, is echter nog een ander paar mouwen… Jammergenoeg was uit mijn aanvraagformulier niet op te maken dat ik in de rolstoel moet blijven zitten tijdens het rijden – omdat ik er zelf niet uit geraak – en bleek de wagen die nodig was om me te testen, niet aanwezig te zijn. We moeten nog eens gaan om het tweede deel van de testen te ondergaan… Wat verder zou kunnen gebeuren, probeer ik nog niet aan te denken: eerst thesissen!!!

De rest van de week was rustig daar Eiko bekaf was en Valéas het luilekker-ritme van Eiko heeft overgenomen: Eiko snurkt luider dan ooit tevoren in het zonnetje op het groene kussen terwijl Valéas languit op de matrasbeschermer ligt en ik rustig achter mijn laptopje blijf tikken…

Getagd: , , , ,

§ 5 Reacties op Schrijfvakantie…

  • Saskia en Yunah schreef:

    Ohhh Daphne, wat een prachtige foto’s, ik heb genoten!! Heerlijk om Valeas en Eiko samen zo lekker bezig te zien….en Florian achter op de rolstoel, schitterend 🙂

    Veel succes met het schrijven…

    Saskia en Yunah 🙂

  • Mieke schreef:

    Daphné, ook ik heb erg genoten van jouw reportage, want zo kan je het wel noemen! Ik vind het leuk dat je ons laat meegenieten van de mooie stukken uit jouw dagen. Die foto op de brug, met de prachtige kleuren o.a. van het hout, zou het verdienen uitvergroot in je flatje te hangen.
    Ik hoop dat je evenzeer geniet van het schrijven aan je thesis als ik destijds aan de mijne. Als je eenmaal een structuur kent, gaat het bijna vanzelf vond ik toen.
    En wat het autorijden betreft: inderdaad één ding tegelijk leren is het beste. Ik denk dat men met computersimulatie zou moeten kunnen leren rijden, zoals piloten dat doen.

  • Fishje schreef:

    Hoi Daphné,

    echt leuke foto’s 😀 maar dat had ik je al gezegd 😉

    Een hond onder de douche krijgen… denk dat ik mijn exemplaar deze zomer es bij jou en valéas op ‘cursus’ stuur, want momenteel is de badkamer(en ik) altijd meer gewassen dan de hond zelf 😛

    Blijven typen, en nadien jezelf trakteren op een lekker zakje m&m’s 😛
    Heb je trouwens al een pluim gevonden en boven je bed gehangen? 🙂

    Liefs!

  • […] een heuse wandelzoektocht georganiseerd met alles erop en eraan! Ook kotgenootje Hanne, haar broer Florian , hun tante Mie en mijn kleine viervoetige vriend Oscar kwamen met ons mee wandelzoeken! Alles was […]

  • […] worden we opnieuw op Cara verwacht voor het vervolg van de autorijtesten… Spannend… Een ja betekent dat ik […]

Geef een reactie

Wat is dit?

Je leest nu Schrijfvakantie… voor Hulphond Valéas.

Meta

