Voor Ntone

maart 13, 2008 § 5 reacties

Toen we vlak voor de blogdrink een doos witloof kregen van Antoon, waren we al van plan er witloof in hesp met kaassaus van te maken daar we witloof zo het liefste eten. Toen bleek dat de opdracht die bij het witloof hoorde juist het klaarmaken van dat gerecht was, was ik blij. Ik ben namelijk een beetje terughoudend tegenover nieuwe gerechten, zeker als dat het avondmaal is (proeven doe ik wél graag).
Hierbij het gevraagde verslag van het witloof!
Bij het klaarmaken hebben Sabine en Maarten me geholpen – lees ik hielp hen met het rollen van de rolletjes en nam foto’s. De portie witloof die we kregen van Antoon, was genoeg voor tien man met gemak! We hebben er dus drie keer van gegeten, telkens met andere kotgenootjes te gast die Antoon ook zéér dankbaar waren daar het zeer lekker was!

Ready for the heat?

Baking...

Tucked in with ham...

The gardien of the endive

The result

Een poosje terug gooide diezelfde Antoon me een stokje toe. Jammergenoeg kan ik niet zo goed vangen… Valéas heeft het dan ook opgeraapt, maar hield het eerst nog een poosje voor zichzelf waardoor mijn radiogeschiedenis hier nu pas uit de doeken wordt gedaan…
Vroeger stond de radio altijd aan in de keuken. Radio 2 was toen ook de vaste post waardoor ik nu naar alles behalve Radio 2 (en Radio 1) luister. Toen de puberteit eraan kwam, kwam de radiopost in de auto ook onder vuur te staan. Uiteindelijk kreeg mama nog haar wandelgangen en mochten wij op andere momenten de post kiezen. Jammergenoeg zaten wij meestal in de auto tijdens de wandelgangen (rond 8 uur ’s ochtends en tussen 6 en 7 ’s avonds).
Welk radiomoment ik me het beste herinner? Het liedje op de radio vlak voor Eiko en ik ons praktisch examen op Hachiko ging afleggen in de herfst van ’99… “The sun is shining, the weather is good, yeah, makes you wanne move, … rainbow… I’m a rainbow… Come to the rescue, here I am! …” Ik herinner me er flarden van – met melodie – maar vond tot op de dag van vandaag nog altijd de titel niet terug… Help?
Momenteel luister amper naar de radio: op kot heb ik helemaal geen radio en in de keuken kan ik er letterlijk niet aan. Enkel in het labo is er meestal muziek, als iemand anders de radio opzet…

Update: hierbij het liedje waarover ik het had: “Sun is shining” van Bob Marley vs Funkstar Deluxe, met dank aan Saskia, Yunah en Stephanie’tje voor het vinden van het liedje!!!

Getagd: , , , ,

§ 5 Reacties op Voor Ntone

Geef een reactie

Wat is dit?

Je leest nu Voor Ntone voor Hulphond Valéas.

Meta

