Vriendin Kazan

maart 3, 2008 § 7 reacties

Woensdag gingen we oogsten in de serre, alwaar Valéas werd gestript! Zijn nieuw jasje moest en zou proper blijven, dus nam ik mijn voorzorgen: het jasje vloog even aan de haak!

Stripped

Vest

Donderdag gingen we naar de jobbeurs georganiseerd door de Landbouwkring, waar – logischerwijs – ineens iedereen geïnteresseerd was in bio-ingenieurs. Ik ga waarschijnlijk eerst nog een jaartje langer studeren en zocht dus niet echt naar een job maar eerder naar welke studierichtingen het meest geschikt zouden zijn volgens de bedrijven die ik wel zag zitten. Het was interessant… 😉

Vrijdag waren Valéas en ik opnieuw in het labo aan het thesissen, waar Kazan op bezoek bleek te zijn! Kazan is een Mechelse herder van nog geen jaar oud, wiens baasje op het labo werkt en waarmee Valéas al verschillende keren naar hartenlust kon ravotten en spelen! Net zoals woensdag ging ook vandaag zijn harnasje een poosje uit, maar deze keer omdat hij eventjes helemaal ‘vrij’ had… En leuk dat het was! Zo ravotten en nadien zo hijgen, leidde tot véél drinken, waardoor hij de daaropvolgende uren 5 keer dringend – en lang – moest plassen… Gelukkig ken ik hem al een beetje en had ik het voorzien. :p

BL1010216

BL1010219

Zaterdag hebben we op kot aan de thesis gewerkt. In de late namiddag werden we op het Hachiko-centrum verwacht voor nazorg. In Valéas’ neus en het cavia-hok zat duidelijk weer een sterke magneet, waardoor elke opdracht snel en netjes werd uitgevoerd zodat hij rap terug kon gaan kijken *plop* naar het fascinerende beest. Voor het feit dat hij zo af en toe Oost-Indisch doof is als ik hem roep terwijl hij buiten met iets anders bezig is, kregen we een hoop tips waarmee we opnieuw aan de slag kunnen. Zo is er bijvoorbeeld het feit dat hij al zijn andere taken zo goed, vlot en graag uitvoert, dat het echter voor mij lastig is om gemeend ‘neen’ te kunnen zeggen als hij eens een steekje laat vallen. Zo loopt hij er de randjes af en wordt een neen steeds vaker een misschien, zeker als hij zijn kans ziet om buiten te blijven snuffelen. Vanaf nu blijft ‘neen’ dus ‘neen’ en trek ik de lijn en laat ik me niet verleiden door die schattige blik van de loebas…
’s Avonds gingen we thuis eten en was Eiko erg enthousiast om me terug te zien. Toen ik wou tonen hoe Valéas een biskrokje kon oprapen en afgeven, was Eiko aan het verwateren… Ik besloot te starten met het apporteren van een koekje bij Eiko, opdat zij ook een biskrokje zou krijgen. Koppige sluwe Eiko heeft het koekje gewoon uit mijn handen getrokken en opgegeten! En grappig dat het was… Zucht, wie haar dat kan aanleren, wordt door mij getrakteerd!

Vandaag, zondag, werken wij verder aan de thesis…

Getagd: , ,

§ 7 Reacties op Vriendin Kazan

Geef een reactie

Wat is dit?

Je leest nu Vriendin Kazan voor Hulphond Valéas.

Meta

