Nieuw harnasje

februari 27, 2008 § 5 reacties

Dat wij nogal bezige bijtjes zijn, heeft u waarschijnlijk al door. Telkens wij naar de winkel gaan, les volgen, in het labo werken, op soldenjacht gaan, kortom dingen uitspoken waar Valéas best herkend wordt als assistentiehond, draagt hij bijgevolg zijn harnas a.k.a. jasje. Bijgevolg was het jasje dat we in augustus bij onze proclamatie kregen, al goed aan het verslijten…
Bovendien zou het toch handig zijn om een reservejasje te hebben voor als er iets mis loopt – lees in de modder gaat rollen – vlak voor bijvoorbeeld een examen.

In de zomer kon ik Valéas aankleden als er de tijd en energie voor had. Ook het uitkleden ging. Deze winter bleek het aankleden onmogelijk en ging zelfs het uitkleden soms moeilijk… Vooral op die momenten dat ik volledig ingepakt was en hem op mijn eentje wou loslaten na een hele dag labo-en! Die het ene harnasje dat we hadden, mag dan namelijk écht niet mee in het water/modderplas.
Bij het zien van deze foto, vroeg ik me plots af of Hachiko ook zo’n harnasjes zou hebben met de sluiting aan de rechterkant. Toen ik namelijk zo’n harnas deze zomer uitprobeerde, was het probleem namelijk vooral dat ik niet aan de sluiting kon omdat die links zat, Valéas vooral links van me loopt en ik daarbovenop rechtshandig ben. Ik had geluk: men had toevallig één harnas met de sluiting langs de rechterkant gemaakt, dat meteen opzij werd gelegd voor ons! Zaterdag op het hulphondencafé kon ik het al meteen proberen en kopen want het lukte! Ik kan Valéas nu met gemak aankleden: kop erdoor, poten op de schoot, even grabbelen naar het lint en dichtdoen met velcro! Ook het uitkleden gaat nu veel vlotter: één velcro los en jas over zijn hoofd trekken terwijl hij van mijn voetplank stapt.
En raar maar waar: het jasje is nog altijd proper! Vier dagen al!!! Het oude is momenteel thuis omdat het écht te vuil was…

Getagd: , , , ,

§ 5 Reacties op Nieuw harnasje

Geef een reactie

Wat is dit?

Je leest nu Nieuw harnasje voor Hulphond Valéas.

Meta

