Modderhond of stinkende hond?

februari 11, 2008 § 12 reacties

Daarnet gingen we Christel en Fjona die op bezoek kwamen, gaan opwachten. Nadat Valéas en Fjona eventjes speelden in het park, ging Fjona wat snuffelen en ging Valéas in een pikzwarte vettige modderplas liggen om af te koelen… Het was alsof hij met zijn poten in een oliebron was gaan staan! Gelukkig stonk het niet te hard… Toen hij onderweg naar ons gebouw richting de beek holde, deed ik ook weinig moeite om hem tegen te houden: een duik in de beek zou hem deugd doen en dan zou hij zichzelf nog proper maken ook! Hij kwam inderdaad properder uit de beek dan hij erin ging, maar ook een stuk natter en vooral met een geurtje… Hij ruikt – écht waar – naar het kuiken dat ik ooit moest dissecteren in mijn tweede kandidatuur voor het vak dierkunde!
Mij stoort de geur niet echt… Hij heeft zich geamuseerd, mijn kamer hangt niet onder de modder en nadat Christel het raam even had opengezet, viel de geur ook goed mee. Andere mensen waren echter minder blij toen ze ons zagen thuiskomen…

Mudbath and a swim in the river later...

Het natte komt uit de beek, het bruine van de modder rond de beek erna en het grasgroene tintje op zijn neus van het grasrollebollen nadien? Ik liet hem in mijn kamer slapen zodat niemand er eigenlijk ook maar enige last van had.

Cathy – van Yves en Goodwill – gaf me daarnet echter een gouden tip: babytalkpoeder. Jammergenoeg was de poeder op in de Colruyt… Binnenkort hoort u of dit middeltje de stank ook bij Valéas wegneemt. Laten we hopen…

Getagd: , , , ,

§ 12 Reacties op Modderhond of stinkende hond?

  • dana schreef:

    babytalkpoeder ?
    dankjewel voor die gouden tip !
    suffix is ook zo ’n modderexpert

  • Mieke schreef:

    Vandaag vertelde ik het verhaal van een blind meisje uit ons stadje, een vriendin van zoon Bram die ik jaren geleden samen met hem op zaterdag naar het VNJ bracht. Het meisje kon toen nog zien, hoewel niet meer zo goed…
    Onlangs echter kwam ik haar tegen, en ze herkende me…van voor ik iets had gezegd, aan de hond! Vast en zeker aan de geur, die onmiskenbaar “Mil” is, dat wil zeggen:een onbestemde geur van bvb. vuile tenen, modder, zweet, koeienvacht of weet ik veel.
    Maar is het niet zo dat alles van de natuur zijn eigen aantrekkingskracht heeft? De geur van koeienvlaaien, nachtelijk gesnurk, hondengeurtjes, het hoort er allemaal bij! Liever dat dan de leegte. Ik zeg dan ook altijd tegen Luc als hij ’s nachts snurkt, dat ik het als een geruststellend teken beschouw dat hij nog leeft!

  • Daphné schreef:

    Dana, tis graag gedaan!
    Mieke, danku voor je positieve blik! Je hebt gelijk, hij heeft zich geamuzeerd, en het is een teken van zijn aanwezigheid… Een teken met een geurtje, maar liever dat dan geen Valéas. Het is soms gewoon wat beu als je opgelucht thuiskomt – hij kwam mooi terug toen ik de derde keer riep – en men op kot niet echt blij is je terug te zien…

  • Kim & Olly schreef:

    Aaaaaaah leuk, een smeerlab euh smeergolden!

  • kaatje schreef:

    ohow, die is toe aan een hondendouche…
    Hartelijk dank voor de lieve verjaardagswensen!

    Lieve groeten,
    kaatje.

  • Stien. schreef:

    Misschien wel wat sadistisch van mij, maar ik vind dit nu toch wel een heel mooie foto!
    Ik kan hem bijna ruiken!
    Spijtig dat je kotgenootjes er wat moeite mee hebben nu, maar binnen enkele dagen lachen ze erom.
    Goed toch dat hij zo vlug terug bij jou kwam!

  • Hij ziet er nog 100 keer schattiger uit op deze foto!!

  • Daphné schreef:

    Stientje, de foto is mooi ja, maar hij stonk toch wel wat 😉
    Lachen doen ze er niet om omdat het binnen de kortste keren weer zo is…

    Hij kwam vlug omdat ik eerst een poos zweeg… In de bladeren rollen vond ik prima, alleen het feit dat het in de wegberm was, iets minder. Oost-Indisch doof, tot ik ernaast stond :-s Daarna vond hij de andere modderplas, en riep ik – logisch toch – hem niet meer bij me tot hij wat properder was 🙂 Ik moest hem overtuigd bij me roepen en dat lukte niet zo goed in zijn toestand 😉 En een hele dikke knuffel geven, was al even moeilijk in zijn oliepakje 😉
    Toen hij nat was, vond ik het geen enkel probleem, riep ik, en kwam hij rap… Ik wacht mijn beste kansen af hé.

  • cathy schreef:

    Gewoon laten opdrogen, daarna alles eruit borstelen en klaar is kees. Wel niet gemakkelijk als je in een situatie zoals Daphne zit. Erna een beetje babytalkpoeder in je handen wrijven zoals je gel in uw haar doet en tegen de haarwortels in lichtjes erin wrijven
    Uw hond is als nieuw en ruikt als nieuw zonder dat hij een uur in de wind naar parfum ruikt
    Jelle van Iago is altijd een beetje te gul met zijn talk. Als je erna op Iago zijn achterste klopt komt er een enorme witte wolk uit wat zeker de bedoeling niet is
    Doseren is dus de boodschap
    Veel succes

  • Maggy schreef:

    Tlijkt alsof Valeas net zo een varken is als Nox, maak dat ook vaak mee, maar wil die ook niet altijd tegenhouden om eens hond te zijn.
    Mijn tip; er zijn zo washandjes met soort zeep die je niet moet spoelen in de dierenzaak, je kan dan gewoon over hem wrijven en hij ruikt al veel beter. Is wel rond de 4-5€ per washandje.
    In rusthuizen gebruiken ze ook zo iets in de aard voor de oudjes omdat het dan minder werk is voor het personeel om de mensen echt te wassen.
    En verder wat mensen zeggen moet je u niet aantrekken of je zou niks anders moeten doen….
    Zeg ik zag deze ochtend vroeg rond 5u, als men tv per ongeluk aanging iets over hulphonden van hachiko, niet gezien, twas op vtm?! Weet niet oft herhaling was of niet, Phaedra Hoste was er ook bij.

  • Annelies schreef:

    Hey,

    Wij hebben thuis zo een speciaal stuk voor op de tuinslang te steken. Das zo een stuk om de bloemen water te geven ma wij gebruiken dat om de hond te douchen, super makkelijk. Yana vindt er niks aan want dan is de heerlijk geurtje en kleurtje van de beek, riool, vijverke uit haar…

    Die reportage was trouwens een deel uit het laat avond nieuws van 11/2 of 13U nieuws van 12/2 op vtm. Twas de overhandiging van de hh van januari. Op de site kunde dat herbekijken!

  • […] die geur voor eeuwig en altijd in zijn vacht en muil te verankeren. Update: 1000x dank voor die gouden tip van zwitsal baby talk poeder die ik me ineens weer herinnerde. De geur is nu weer […]

Geef een reactie

Wat is dit?

Je leest nu Modderhond of stinkende hond? voor Hulphond Valéas.

Meta

