Zon en zee…

februari 10, 2008 § 8 reacties

Gisteren was waarschijnlijk ons laatste dagje ‘uit’ voor de race naar 9 mei – de dag waarop ik mijn thesis moet afgeven. Daar mama en papa de hele dag verschillende afspraken hadden aan de kust kon ik moeilijk alleen thuis blijven omwille van het sanitaire aspect ;-). Bovendien had ik ook wel zin om naar zee te gaan… In De Haan ging ik met Eiko en Valéas naar de dijk – ja ik met de twee honden! Als mensen al staren naar een rolstoel, en meer – lachend – staren naar een rolstoel met een (hulp)hond, dan weten jullie waarschijnlijk hoe men moet gekeken hebben naar een lachend meisje in een rolstoel met twee honden ernaast! Na wat gesukkel met de organisatie – beiden willen links lopen, Eiko loopt veel trager dan Valéas, Valéas’ riem zat in Eiko’s gezicht, enzovoort, gingen we ervoor! Daar beide honden in een vreselijk ondeugende bui waren – Oost-Indisch doof tot en met – , liet ik hen toch niet helemaal alleen los van op de dijk…

Valéas at the seaside

We gingen nadien nog naar Nieuwpoort waar beide honden erg flink waren op restaurant en superleuk wandelden in de haven. Papa moest nog gaan kijken naar zijn bootje op het droge waardoor we ook nog ronddwaalden tussen de zeilboten. Voor Eiko is dat allemaal heel normaal, maar voor Valéas was het allemaal nieuw! Hij liet het niet merken en gedroeg zich als een echte matroos tussen en onder al die hoge boten. Ik vraag me af of hij last zou hebben van zeeziekte of net zo’n zeehond zou zijn als Eiko… Dat is voor deze zomer!

Lets go!

We love boats...

Boats...

Vandaag zijn Maarten en ik net vijf jaar een koppel… Wat vliegt de tijd toch!!! Proficiat schatje dat je ’t al zolang uithield ;-)!

Getagd: , , , ,

§ 8 Reacties op Zon en zee…

  • Mieke schreef:

    Ooo, ik hou zo van foto’s waarin het witte licht van februari, van “het eerste van de lente” dus, onze gezichten jong en mooi maakt!
    Nog meer hou ik van de kalme waardigheid van twee honden die niet eens weten dat ze bloedmooi zijn.
    Mieke.

  • Josie schreef:

    Wij waren ook aan zee 🙂 In Oostende wel, anders hadden onze en jouw honden samen kunnen racen over het strand 🙂

  • Kim & Olly schreef:

    Volgens mij vertoefde dit weekend half België aan de zee; ik heb 3 dagen in Koksijde gezeten ;).

    Hopelijk heb je een fijn dagje gehad, en heb je veel energie gekregen om je thesis af te maken. Suc6 alvast!

    En ook proficiat met je 5 jaar samenzijn met Maarten, al een hele kaap!

  • Maggy schreef:

    Jij ook proficiat dat je het 5 j uithield met Maarten, want een relatie komt altijd van 2 kanten.

    Kan me levendig voorstellen dat je bekijks had met de honden, ik ga soms met 3 wandelen, Nox en die van zus. Men zus wandeld altijd met 2 dus weet wat het is.

    Ja een eigen bootje, rijke mensen e 😉

    Btw schoon foto’s zene, …

    Aan zee ist altijd leuk of het nu is ivm toilet of niet, nu als ik raad mag geven als je minder drinkt, of maar bepaalde dranken lukt een dagje ophouden wel, stel dat het echt eens moet! Spreek uit ervaring.

    Ik ben zaterdag met rolstoel en Nox van Lokeren naar Zaffelare gereden 17km en zondag naar Buggenhoutbos ofzo geweest, dus twas idd mooi wandelweer, van mij mag het gerust blijven.

    Een mens voelt zich direct beter met dat zonneke!

  • Goya schreef:

    Wat een zonnetje al niet kan doen he 🙂

    Zeg, zo te zien heeft je pa een serieus sloepje, ook een zeeliefhebster dus?

  • cathy schreef:

    Proficiat aan het jonge koppel.
    Jullie zijn gemaakt voor elkaar
    Wat een lentezonnetje niet teweeg brengt
    Een mens gaat er zowaar van herleven
    Geef mij ook maar de zon en de zee

  • Linda schreef:

    Leuk verhaal weer Dahpne! Gefeliciteerd jullie allebei met het 5 jarig jubje.

    Het verhaal met de riemen in de knoop is heel herkenbaar voor mij. 2 Schotse Herder korthaar of wel kortharige collies. Met beide zoals jij ook beschrijft een heel ander looptempo. Kess is 7 en Canna 1,5 jaar oud. En dat dan met hun eigen karakter rechts naast mijn scoot.

    Groetjes,

  • […] waar ik al lang naar op zoek was. Zo kregen Valéas en Eiko een superdeluxe zwemvest voor op de boot en misschien als ze ooit vaak lang gaan zwemmen. Voor wie zich ooit een goeie hondenzwemvest wil […]

Geef een reactie

Wat is dit?

Je leest nu Zon en zee… voor Hulphond Valéas.

Meta

