Over roste bee(s)tjes en gsm-vissen…

februari 7, 2008 § 3 reacties

Mijn excuses voor de lange stilte. Ik was de voorbije week eigenlijk erg moe waardoor we weinig uitspookten. Gelukkig neemt hij mijn ‘down‘-mood niet over zoals Eiko deed. Valéas moppert gewoon, hij trekt zijn plan maar mokt omdat ik saai doe. Eens ik er weer bovenop ben door een meevaller, mooi weer, etc, keert ook bij Valéas het tij meteen alsof hij wil zeggen ‘hé, daar ben je weer! super, nu kunnen we weer vanalles doen!’

Gisterenavond zag ik trouwens zijn avondtoilet, een roste munt liggen op weg naar binnen. Ik zag het enkel doordat het licht van de lantaarnpaal er toevallig op scheen. Valéas had dan ook niet door wat ik bedoelde toen ik hem vroeg van ‘het’ op te rapen. Hij had namelijk niet verwacht dat ik zo’n gekke ingeving zou krijgen op dat moment daar ik nogal in een ‘down’-mood was. Nadat ik even aandrong, snuffelde hij eens goed en vond het roste muntje op de donkere natte tegels. Hij gaf het me héél netjes in mijn hand en ik liet het enkele minuten later heel flink in het Hachiko-spaarpotje vallen! Voor een pup! Want alle kleine bee(s)tjes maken een groot beest!

Deze namiddag liet ik weer eens mijn gsm vallen. Hij schoof bovendien nog onder een kast in het labo. Valéas had het gehoord en gezien: hij knielde spontaan, kroop op zijn buik onder de kast, schoof de gsm eronderuit, raapte hem op en gaf hem netjes af! Het doet me denken aan die keer dat Eiko onder het bed een pantoffel ging halen maar er eerst drie andere verloren voorwerpen vanonder viste…

Getagd: , , , ,

§ 3 Reacties op Over roste bee(s)tjes en gsm-vissen…

  • Mieke schreef:

    Hi Daphné
    blij dat je er terug bent. I ben bijna jaloers van je welopgevoede hond. Een muntje oprapen zie ik Mil nog niet doen!
    In Delhaize zag ik vanavond een stand van Pedigree, per 10 Euro die je besteedt aan hondenvoeding gaat er 1 euro naar het werk voor de hulphonden. Ik vond dit zo sympathiek, – vooral doordat ik nu Eiko en Valéas een beetje ken -, dat ik direct van alles in de kar geladen heb. Zelfs van die veelhoekige knabbelstokjes, die hier pure verwennerij zijn voor een reeds vrij dikke (maar toch snel bewegende) labrador.
    Mieke.

  • Rikou en Tineke schreef:

    Rikou en ik sparen de kopertjes ook voor hachiko

    Leuk

    Tineke

  • […] Het spaarpotje slikte donaties van kotgenoten, vrienden en kennissen als de briefjes en muntstukken die we op straat […]

Geef een reactie

Wat is dit?

Je leest nu Over roste bee(s)tjes en gsm-vissen… voor Hulphond Valéas.

Meta

