Studeren…

januari 7, 2008 § 3 reacties

Zaterdag kwamen mama en Eiko op bezoek op kot. Nadat alles was uitgepakt – dankuwel voor het lekker eten mama en papa!!! – zijn we nog gaan wandelen met Valéas en Eiko. Op stage leerden we dat twee honden samen meer durven dan als ze alleen zijn en dat hebben we geweten… Valéas en Eiko gingen samen achter de eenden aan, sprongen in de meest modderige beek ooit, gingen op ontdekkingstocht, zwommen talloze keren in de beek, kortom ze amuzeerden zich kostelijk. Mama hield haar hart de hele tijd vast omdat Eiko nu toch al 11 jaar is, wie weet raakt het oude beestje niet meer uit de beek… Maar miss Eiko was in haar nopjes en spurtte als een jong, wild en knettergek beest dat pottedoof was als het haar goed uitkwam. Ze herkende duidelijk haar speelterrein van vroeger en wist maar al te goed dat er véél kleine koekjes te verdienen vielen bij mij, telkens zij of Valéas zich kwamen aanmelden, al dan niet op commando.
Uiteindelijk sliep Eiko de hele rit naar huis als een os op een handdoek omdat ze vuil was ook al zag ze er nog altijd even zwart uit. Valéas stonk naar beek, modder en natte hond terwijl hij lag te snurken en ik naast hem moest studeren…

De andere dagen zal ik niet appart opsommen daar er niet veel in gebeurde: studeren – ik lekker maffen – , Valéas uitlaten – ik wil nog slapen, ik ben moe – , studeren – eindelijk weer tukje doen – , een wandeling maken of hem voor ons kot op het grasplein laten crossen voor eventjes – joepie spelen!!! Geurtjes, mollen, plasje doen, handtekening op boom zetten, croske doen!!! Snuffel, o dat ruikt goed, zo wil ik ook ruiken! Daar ga ik me eventjes in rollen, lap ’t baasje roept, koekje in ontvangst nemen en boven de dorst lessen en een Kong in ontvangst nemen – , enzovoort. Het lot van de student en haar assistentiehond hé… Jullie duimen voor ons? Maandag 14, dondedag 18 en donderdag 24 januari hebben we examen. Vrijdag 1 februari hebben we dan nog enkele belangrijke presentaties te geven…

Update: enkele foto’s van Eiko en Valéas voor de wandeling: vol energie gezellig aan het spelen…

Playing rough

Hi there!

Valéas' ball

Getagd: , , , ,

§ 3 Reacties op Studeren…

Geef een reactie

Wat is dit?

Je leest nu Studeren… voor Hulphond Valéas.

Meta

