Teenhaar

januari 3, 2008 § 6 reacties

Om pijnlijke ijsballen tussen de tenen te voorkomen, dient het haar tussen en rond de tenen van Valéas af en toe bijgeknipt te worden. Toen ik het deze middag een beetje zag sneeuwen buiten, herinnerde ik me ineens dat dit nog moest gebeuren. Deze avond begon ik met poot nummer één terwijl Valéas op een deken op mijn bed lag. Gelukkig hielp een Chinese vrijwilliger, mijn buurman die erg graag honden ziet, een handje of twee bij het coifferen van de volgende drie pootjes: twee vliegen in één klap. Ondertussen maakte ik mezelf nuttig door enkele foto’s te nemen en Valéas te belonen omdat hij zo flink bleef liggen.

Helping hands

Being patient

The tool and the result

Getagd: , , , ,

§ 6 Reacties op Teenhaar

  • miskebols schreef:

    Ha ik wist niet dat je dat best kon doen bij goldens … Ja, een labje … het is wel supermakkelijk in de verzorging.

  • Maggy schreef:

    Die laatste foto is wel cool, ik laat dit altijd doen bij hondentrimster als die (Nox) 2-3 keer per jaar gewassen wordt, ik kan niet met rolstoel aan bed of zetel (tis hier te klein daarvoor) en op tafel vind ik het beetje raar!
    Je hebt wel geluk dat je zoveel mensen om je heen hebt die je altijd vrijwillig willen helpen met alles…. Profiteer ervan want tijden kunnen keren!
    Trouwens dat rode deken heb ik ook, maar gebruik het zelf om op me te leggen bij koude, uit Ikea dacht ik 😉

  • Chantal en Djuna schreef:

    Doe je dat met een normale schaar of zo’n schaar van in de dierenwinkel? Ik laat het altijd door een trimster doen om het half jaar. Ik wil het zelf nog ooit wel eens proberen, maar ben zo bang dat ik Djuna pijn doe met het knippen.

    Chantal en Djuna

  • Daphné schreef:

    Chantal, ik kocht een haarschaartje in de dierenwinkel. Hij gaat binnenkort ook eens bij de kapper gaan, maar voor dat dat het geval was moest dat haar toch van rond zijn tenen, het was véél te lang.
    Ik wou vroeger altijd haartjes knippen… Nu heb ik heel voorzichtig mijn ‘lusten botgevierd’ op Valéas 😉
    Je kan het misschien best eens bekijken en proberen samen met de trimster. Dat deed ik vorig jaar eens bij Eiko…
    Liefs!

  • […] het spel wou Cathy – gastgezin van Qupid, Ufo en Yves en gewoon gezin van Goodwill – Valéas’ teenhaar, borsthaar, broekhaar en staart een beetje bijknippen! De laatste dagen kwamen we namelijk druipnat […]

  • […] nieuwe hoogslaper kan ik zelf zijn manicure en pedicure verzorgen waardoor hij nu geen overtollig teenhaar ofte sloefen heeft. Daar blijft de sneeuw namelijk in hangen wat dan ijsballen vormt die snijden […]

Geef een reactie

Wat is dit?

Je leest nu Teenhaar voor Hulphond Valéas.

Meta

