Kong-time voor de oversized schoothond

december 21, 2007 § 2 reacties

We hebben er weer een drukke week opzitten. Buiten de lessen, de groepswerken en het ge-thesis in het labo, hebben we vooral op elk moment van de dag genoten van het prachtige weer buiten!

Maandag was ik erg moe waardoor hij slechts een tiental minuutjes los liep of rolde in de bladeren, bovenop de gebruikelijke kilometers die we samen dagelijks afleggen.
Om zijn energiepijl nog wat naar beneden te halen – dinsdag had ik namelijk een zware dag op het labo – vulde ik die avond zijn Kong met brood en zijn eigen dagelijkse brokken. Het brood maakt dat de koekjes er niet meteen uitvallen waardoor het veel moeilijker en dus leuker is en dus langer duurt waardoor hij meer energie verdoet. Daar de Kong ribbels heeft, poetst hij zo ook nog zijn tanden. Ik gebruik brood en de normale brokjes omdat hij ziek wordt als hij plots een relatief grote hoeveelheid ander voedsel opeet.
Ik maakte er meteen een fotosessie van. Samen met vorige Kong fotoshoot gaf het onderstaande compilaties

Kong time I

Kong time II

Dinsdag hadden we na een hele dag ge-thesis in het labo ’s avonds afgesproken met Barney en zijn baasje. We waren al even niet meer samen gaan wandelen en het was zowel voor de honden als voor ons hartelijk weerzien. Zij renden en snuffelden naar hartelust terwijl wij gezellig bijpraatten.
Voor de wandeling gebeurde eigenlijk het allergrappigste van deze week. Omdat we iets te vroeg waren, besloot ik Valéas reeds uit te kleden. Als hij aan het werk is draagt hij namelijk zijn jasje/harnasje dat beter af is tijdens het ravotten in het bos. Alhoewel het uitkleden normaalgezien erg vlot gaat, werd het deze keer erg belemmerd door mijn zitzak die ik aanhad omwille van het koude weer. Met bevoren handen in wollen handschoenen was het een heel gepruts om beide velcro’s los te krijgen. Om het jasje over zijn hoofd te trekken moest hij op mijn voetplank komen staan. Hij had me echter niet goed verstaan, keek even raar en sprong toen met zijn vier poten op mijn schoot! Ik vond het een aangename, warme en vooral erg grappige verrassing. Valéas was echter geschrokken van zichzelf en daalde enkele seconden later weer neer. Nadat ik bijgekomen was van het lachen, kwam hij vlot op mijn voetplank en liep hij enkele seconden later al richting de struiken.
Valéas, de grootste van zijn klas, die soliciteert voor schoothondje, wie had dat gedacht?

Getagd: , , , ,

§ 2 Reacties op Kong-time voor de oversized schoothond

Geef een reactie

Wat is dit?

Je leest nu Kong-time voor de oversized schoothond voor Hulphond Valéas.

Meta

