Opgesloten!

december 4, 2007 § 8 reacties

Zaterdag gingen Rossana, Valéas en ik op zoek naar groen voor op de adventskrans. Twee jongedames in een rolstoel, trekkend aan de takken van een denneboom terwijl de hond zich uitleeft op het grasveld rondom hen. Na enkele takken afgeknipt te hebben, komt ineens J. van op het labo op ons af met Kazan, een vijf maand oude herder. Valéas en Kazan hebben zich meer dan een half uur lang uitgeleefd. Ze speelden tikkertje, pak-een-tak-en-kauw-die-zo-rap-mogelijk-in-stukken, kan-ik-u-domineren-door-in-uw-nek-te-gaan-hangen, om-ter-grootst-bommetje-in-die-reuze-modderplas, enzovoort. Toen we thuiskwamen was Valéas bekaf.

Zondag stormde het de hele dag. Ik studeerde terwijl Valéas droomde over de leuke wandeling van gisteren. Hij kreeg ook een lastige Kong die hij toch wel een half uur moest onder handen nemen voor hij zijn lekker geheim volledig prijsgaf! We gingen vroeg slapen daar er een héél drukke week aan zat te komen: experiment opzetten, deel van een experiment oogsten en verwerken, een excursie, meer lessen dan anders en nog bezoek ook!

Maandagochtend kwam de verpleging echter binnen met de woorden “Wist je al dat de lift stuk was?”… Ik zit hier namelijk op kot op het eerste verdiep. Na dit meteen gemeld te hebben aan de verantwoordelijke, ben ik toch in mijn kleren gesprongen – hihi. Om een lang verhaal kort te maken: een zéér essentieel onderdeel van de lift is kapot en moet vervangen worden. Het is niet in voorraad waardoor de lift pas tegen het einde van de week, ten laatste maandag zal hersteld zijn. Ik zit dus vast op mijn kot. Ikzelf kan naar beneden gedragen worden door een sterke kotgenoot. De rolstoel echter niet: het ding weegt 150kg, is erg lomp en als het valt en waarschijnlijk dus stuk is, ben ik helemaal mijn handen af: ik kan mij zonder elektrische rolstoel geen meter voortbewegen, ook niet in een manuele rolstoel. Valéas kreeg dus nogmaals een extra moeilijke Kong om zijn gedachten te verzetten en wat stoom af te laten.

I'll just bite it open!

Vandaag, dinsdag, zaten wij de hele dag binnen. Zowel Valéas als ik werden lichtjes gek. Maarten en Anne-Catherine lieten hem uit zoals de nazorgtrainer van Hachiko aanraadde. Daar hij slechts enkele maanden bij me is, is het niet aan te raden om Maarten, Anne-Catherine of om het even wie met hem te laten wandelen. Gelukkig vond men een manuele rolstoel en een sterke kotgenoot waardoor we een zalige wandeling konden maken en Valéas een half uur lang de ziel uit zijn lijf kon hollen, zwemmen, sprinten, rollen en zeker hijgen. Wij hebben terug een frisse kop. We kunnen er weer tegenaan en morgen, morgen… is de lift hopelijk hersteld.

Getagd: , , , ,

§ 8 Reacties op Opgesloten!

  • yab schreef:

    Ai, da’s wel pech dat die lift is stukgegaan. Gelukkig ben je vandaag toch nog buiten geraakt. Zal het nog lukken je experiment deze week af te werken?

  • Tineke en Rikou schreef:

    Hoi daph

    Heb eindelijk nog is tijd gevonden om te komen piepen. De lift is en verveelde zaak (ik ken het gevoel), maar verder lijkt het heel goed met jullie te gaan. Daar ben ik blij om.

    Groetjes
    Tineke en Rikou

  • Valerie schreef:

    Hey Daphné,

    Wat een pech met die lift. Een mens kan toch rap in de knoei zitten hé…

    Veel succes vandaag met het bezoek van ons Annemie. (ik voel haar straks meteen aan de tand… hihi) Hopelijk een bezoek met een vruchtbaar resultaat!!! Ik duim keihard voor jullie… (natuurlijk ook voor Hachiko!)

    Dikke kus,
    Valerie

  • Maggy schreef:

    Toen ik avond school volgde (tekenkunst), was dit ook vaak het geval waardoor ik niet in de les geraakte, echt vervelend. Ikzelf kan ook niets doen in manuele rolstoel.
    Ook toen ik nog Fokus (woonvorm) woonde zat ik vaak vast op men app omdat lift kapot was, woonde toen opt 4de.
    Gelukkig ben ik er nu weg en heb ik geen lift meer, maar een mini bungalow.
    Ik ken dus het gevoel ook, heel goed, gelukkig heb je mensen die Valeas nog willen uitlaten want dit wou ADL in Gent niet doen (toen)! En moest ik mensen van buitenaf betalen om men toen (huis)hond eens te laten plassen.
    Al een geluk dat ik nu pers ass heb, welke wel eens buiten willen met de (hulp)hond alst moet!

  • Je kan het ook langs de andere kant bekijken hé !

    ’t was toch geen weer om een hond door te jagen!!

  • Daphné schreef:

    Yab, hetgeen vorige week af moest, hebben mijn thesisbegeleidsters en een vriendin samen voor me gedaan. Ik kon het zowiezo niet alleen, maar dat ze zoveel hielpen was toch erg erg lief. Ik voelde me er zo slecht bij… Zelfs in een manuele rolstoel kon ik in het lab niks gaan doen, ik ben hulpeloos in een manuele stoel en het is echt niet veilig zo.

    Maar nu kan ik weer weg en doe ik zelf flink verder!

  • […] is een Mechelse herder van nog geen jaar oud, wiens baasje op het labo werkt en waarmee Valéas al verschillende keren naar hartenlust kon ravotten en spelen! Net zoals woensdag ging ook vandaag zijn harnasje een […]

Geef een reactie

Wat is dit?

Je leest nu Opgesloten! voor Hulphond Valéas.

Meta

